X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wiem, że nic nie wiem! Brakuje informacji zwrotnej

PREMIUM

(Nr 163, wrzesień 2016)

Marek Gliwny PL  · 9 min

Wiem, że nic nie wiem! Brakuje informacji zwrotnej

Młoda firma technologiczna stanęła przed szansą na atrakcyjną akwizycję. Niestety, zabrakło w niej kultury wymiany informacji zwrotnej. W efekcie szanse na terminowe zamknięcie transakcji na atrakcyjnych warunkach zaczęły niebezpiecznie zbliżać się do zera.

To będzie najważniejsze wydarzenie w naszej pięcioletniej historii, a także miły akcent na obchody rocznicy – podkreślił podczas statusowego spotkania z menedżerami Janek Górski, założyciel i prezes firmy XCBCommerce, specjalizującej się w budowie internetowych aplikacji dla e‑handlu.

To było jedno z typowych spotkań, jakie często odbywały się w firmie informatycznej. Strój obowiązywał dość luźny, jak to w branży: dżinsy, T‑shirty i converse’y. Uczestnicy spotkania dzielili uwagę pomiędzy słowa padające na zebraniu i swoje facebookowe profile. Tego dnia było podobnie. Prezes jednak założył marynarkę, czym skutecznie przyciągnął uwagę zebranych.

– Połączenie z firmą Traffic Flows, zajmującą się pozycjonowaniem stron internetowych, zwłaszcza tych należących do e‑sklepów, tworzy nam nowe możliwości rozwoju technologicznego, co przełoży się na powstanie nowych produktów, jeszcze lepiej odpowiadających na potrzeby obecnych i nowych klientów – powiedział prezes, patrząc na współpracowników. – Nie muszę chyba dodawać, że to oznacza większe przychody i dalszy rozwój. Planuję zamknąć procedury akwizycyjne do końca tego roku.

To wywołało pewne poruszenie. Wiedzieli o prowadzonych rozmowach, jednak wszystkich zaskoczyło tempo działania. Kiedy zebranie dobiegło końca, uczestnicy powoli rozchodzili się do swoich biurek, żywo dyskutując o tym, co takie połączenie może oznaczać dla nich i dla firmy. Czy trzeba będzie zmniejszyć przestrzeń przy biurkach, aby zrobić miejsce dla nowych pracowników? Czy może firma zmieni siedzibę?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy