X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wielki wybuch rynkowy

PREMIUM

(Nr 135, maj 2014)

Paul F. Nunes, Larry Downes  · 19 min

W ostatnich latach mamy do czynienia z nowym – destabilizującym rynek – rodzajem przełomowych innowacji. Od samego początku górują nad istniejącymi produktami zarówno ceną, jak i jakością, dzięki czemu szybko podbijają kolejne segmenty klientów. Z dnia na dzień mogą zmieść z rynku całe linie produktów. Wielkie wybuchy rynkowe często nadchodzą znikąd i są dziełem ludzi, którzy dotąd nie należeli do konkurentów. W wielu przypadkach błyskawicznie powstające innowacje tworzą wynalazcy, którzy po prostu przeprowadzają tanie eksperymenty z istniejącymi technologiami. Gdy taka innowacja przejdzie już etap komercjalizacji, jej kariera rynkowa nie przypomina konwencjonalnych strategicznych dróg podboju rynku ani tradycyjnych wzorców przebiegu procesu akceptacji rynkowej. Z tego powodu walka z nią jest niewiarygodnie trudna.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy