X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

W Sii najważniejsi są ludzie – eksperci IT wartością outsourcingu

(Nr 176, październik 2017)

Krzysztof Krężel PL  · 3 min

W Sii najważniejsi są ludzie – eksperci IT wartością outsourcingu

„To, czym się wyróżniamy, to nasi ludzie” – liderzy biznesowi często powtarzają tę frazę, uzasadniając sukces swoich firm. Łatwiej jednak mówić, niż faktycznie kierować się tą filozofią w codziennym funkcjonowaniu organizacji.

Jedną z firm, która świadomie zarządza kapitałem ludzkim i stawia na doskonalenie swoich pracowników, jest Sii – dostawca usług informatycznych, który posiada 8 oddziałów w największych polskich miastach i oferuje swoim klientom szeroką gamę rozwiązań IT, dostarczanych przez trzy tysiące ekspertów technologicznych. Misją Sii jest hasło: Power People, czyli identyfikowanie i promowanie najlepszych pracowników. Sii, rekrutując inżynierów, zwraca przede wszystkim uwagę na ich kompetencje, ale także na osobowość oraz potencjał. Dba także o rozwój ich umiejętności technologicznych, komfort i satysfakcję.

Partnerem materiału jest Sii.

W Sii najważniejsi są ludzie – eksperci IT wartością outsourcingu

„W Sii najważniejsi są ludzie, bo mamy świadomość, że to właśnie oni tworzą to miejsce pracy – wyjaśnia Krzysztof Krężel, Chief Operating Officer w Sii. – Stwarzamy specjalistom szanse rozwoju umiejętności technologicznych oraz budowania kariery zawodowej. Rekrutując, wybieramy najlepszych ekspertów, jak i osoby z mniejszym doświadczeniem, ale o dużym potencjale, który potrafimy wykorzystać i rozwinąć. Nowo zatrudnieni zasilają zespoły złożone z inżynierów posiadających wieloletni staż pracy w firmie, dzięki czemu szybko nabierają nowych kompetencji. Następnie szkolimy ich zgodnie z naszą metodyką pracy, specyfiką projektów, a także poszerzamy ich wiedzę w zakresie konkretnych, zaawansowanych technologii. Co więcej, gdy otwieramy nowe jednostki biznesowe, w pierwszej kolejności awansujemy naszych doświadczonych specjalistów – dajemy im możliwość pięcia się w górę. Zgodnie z misją Power People, promujemy najlepszych pracowników. W przypadku obsadzania stanowisk menedżerskich zawsze najpierw szukamy odpowiedniej osoby wewnątrz firmy”.

Firma Sii została założona w 2006 roku. Na początku działalności zajmowała się podstawową formą outsourcingu – leasingiem pracowników oraz zespołów w sektorze IT. Na przestrzeni 11 lat spółka znacznie poszerzyła i rozbudowała swój portfel usług. Sii również świadczy usługi zarządzane, a także dostarcza wdrożenia systemów IT, czy realizuje projekty w obszarze inżynierii przemysłowej.

Firma jest niezwykle elastyczna i skupiona na dostarczaniu profesjonalnych usług. Najwyższa jakość jest uzyskiwana nie tylko dzięki eksperckiej wiedzy pracowników. Wynika ona również z samej struktury organizacji. Sii dwa lata temu przeszło transformację struktury organizacyjnej, w wyniku której stało się organizacją macierzową. Oprócz funkcjonowania 8 oddziałów w największych miastach w Polsce Sii skupiło swoje kompetencje techniczne wokół Centrów Kompetencyjnych. Są to wysokospecjalistyczne jednostki dedykowane konkretnym technologiom, takim jak: Testy, Digital, Sharepoint, Dynamics365, Business Intelligence, SAP, Salesforce, IT Operations, Engineering, a także szkolenia. Każde Centrum specjalizuje się w jednym obszarze technologii czy usług – wspierając odpowiednie zespoły sprzedażowe. Te z kolei podzielone są na sektory biznesowe i regiony geograficzne.

Sii obsługuje dziś ponad 200 międzynarodowych klientów z całego świata, reprezentujących wiele sektorów, jak: finansowy, ubezpieczeniowy, energetyczny, telekomunikacyjny, logistyczny, handlu detalicznego, lotniczy, high‑tech, mediowy itd. Kontrahentów Sii można zaliczyć do trzech grup: firmy polskie, przedsiębiorstwa globalne posiadające centra usług wspólnych w Polsce oraz klienci niedziałający na terenie Polski. Ten ostatni segment rozwija się w najszybszym tempie, a przewidywane obroty firmy w 2017 roku mogą wynosić nawet 500 milionów złotych. Krzysztof Krężel przypisuje szybki wzrost Sii unikalnej kombinacji kilku czynników: systemowi wartości leżących u podstaw kultury organizacyjnej, dojrzałym procesom, jak i zaangażowanym pracownikom.

„Zatrudnieni od zawsze byli w centrum naszej uwagi, a ich satysfakcja – naszym priorytetem. Przez trzy lata z rzędu otrzymaliśmy nagrodę Great Place to Work. To wyróżnienie otrzymuje się na podstawie wyników anonimowych ankiet pracowników. Jesteśmy też obecni w rankingu 500 najszybciej rozwijających się firm w Europie – podkreśla z dumą Chief Operating Officer Sii. – Działamy zgodnie z 15 podstawowymi wartościami: ambicją, duchem walki, elastycznością, jakością, lojalnością, odwagą, pasją, pozytywnym nastawieniem, pracą zespołową, przejrzystością, szacunkiem, skromnością, uczciwością, zaangażowaniem i zaufaniem. To długa lista, ale każda z tych wartości stanowi fundament naszej działalności. Dużo uwagi poświęcamy także dzieleniu i implementacji procesów. Wykorzystujemy własną metodykę implementacyjną, która pozwala nam na efektywne wdrożenia. Przysłowie mówi: „»szewc bez butów chodzi« – ale nie w przypadku Sii. My inwestujemy dużo środków w nasze własne systemy informatyczne, które zapewniają nam przewagę na rynku, a następnie możemy je wdrażać u klientów”.

Sii jest niezwykle dumne ze swojego rozwoju. Kolejnym celem firmy jest przekroczenie miliarda złotych przychodu. „Aby utrzymać stały wzrost, planujemy wystartować z nowymi usługami, takimi jak np. konsulting w obszarze SAP, a także outsourcing procesów biznesowych, czyli BPO – dodaje Krzysztof Krężel. – Nasz dotychczasowy wzrost był wyłącznie organiczny, jednakże nie wykluczamy akwizycji innych firm. Chcemy również zbudować naszą pozycję jako atrakcyjnego partnera dla klientów zagranicznych, oferując im usługi świadczone przez utalentowanych polskich pracowników”.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy