X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Jak wygląda transformacja rynku pracy i w jaki sposób można radzić sobie z jej skutkami, opowiada Jeffrey Joerres, były prezes i przewodniczący rady nadzorczej ManpowerGroup.

Kiedy W 1993 ROKU Jeffrey Joerres podjął pracę w międzynarodowej firmie doradztwa personalnego Manpower, rynek pracy był jeszcze względnie stabilny, a przedsiębiorstwo wciąż koncentrowało się na obsadzaniu tradycyjnych stanowisk biurowych, urzędniczych oraz produkcyjnych. Od tamtej pory krajobraz zatrudnienia kompletnie się zmienił w wyniku globalizacji i gwałtownego postępu technologicznego.

Joerres, który kierował ManpowerGroup przez 15 lat, zanim w 2015 roku ustąpił ze stanowiska, reagował na zmiany w sposób adekwatny do sytuacji. Rozszerzał międzynarodową działalność operacyjną i wkraczał na coraz bardziej konkurencyjny rynek specjalistów z branży technologii informacyjnych, finansów oraz inżynierii. Obecnie Joerres ma 57 lat, pracuje jako prywatny inwestor i mieszka w Milwaukee.

Jakie trendy kształtują obecnie rynek pracy?

Na ten rynek największy wpływ wywarła globalizacja. W latach dziewięćdziesiątych XX wieku, jeśli firma nie miała strategii wejścia do Chin, marnowała ważną szansę i narażała się na utratę atutów konkurencyjnych. Obecnie przedsiębiorstwo musi mieć globalną strategię wyszukiwania wysoko wykwalifikowanej i efektywnej kosztowo siły roboczej.

Ostatnio coraz powszechniej dokonuje się analiz mikrorynkowych (micromarket analysis), które ujawniają lokalizację geograficzną enklaw umiejętności. Organizacje szukają określonych kwalifikacji w konkretnych regionach. Zdarza się, że umieszczają call center w Manili, natomiast centrum obsługi transakcji w Bratysławie. Kiedy jednak wykonają pierwszy ruch, aby wykorzystać dostępne umiejętności oraz czerpać profity z arbitrażu (1) płacowego, region szybko dojrzewa, a korzyści wyczerpują się.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy