X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Kiedy zaczynasz uważać się za eksperta, twoja ciekawość zostaje uśpiona, przestajesz dostrzegać nowe idee, eksperymentować i podejmować ryzyko. Jak nie popaść w zabójczą dla kreatywności rutynę i stale poszerzać horyzonty.

W kontekście zawodowym specjalistyczna wiedza jawi się jako niepodważalny walor. Firmy utożsamiają ją z wysokimi wynikami i zdolnościami przywódczymi. Szukają jej, gdy obsadzają najważniejsze stanowiska. Jednak dzięki prowadzonym przeze mnie w ostatniej dekadzie badaniom menedżerów wyższego szczebla zrozumiałem, że specjalistyczna wiedza może również obniżać wydajność na dwa ważne sposoby.

Kiedy w sierpniu 2005 roku huragan Katrina uderzył w Nowy Orlean, systemem koordynacji działań ratunkowych, wymiany informacji i zarządzania kryzysowego Homeland Security Operations Center kierował Matthew Broderick. Generał brygady z 30‑letnim doświadczeniem w prowadzeniu akcji ratunkowych, były szef Narodowego Centrum Dowodzenia Korpusu Piechoty Morskiej (U.S. Marine Corps National Command Center) wydawał się idealnym człowiekiem do nadzorowania działań prowadzonych w reakcji na cyklon. Opisując swoje kwalifikacje do tej roli, stwierdził: „Już to przerabiałem”.

Czytaj, inspiruj się, twórz. Daj sobie szansę na rozwój dzięki solidnej dawce harvardzkiej wiedzy. Prenumerując, masz pewność, że na bieżąco będziesz poznawać tajniki najlepszych ekspertów biznesowych. Kup teraz!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Bądź inspiracją dla pracowników »

Wiedza merytoryczna szefa zwiększa efektywność pracowników 

Benjamin Artz , Amanda Goodall , Andrew J. Oswald

Ludzie nie rzucają złej pracy, rzucają złych szefów.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy