X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ucz się od konsumentów z rynków wschodzących

PREMIUM

(Nr 110, kwiecień 2012)

Gwen Dixon Morrison, David Marcotte, Guillermo D’Andrea  · 8 min

Wielkim międzynarodowym koncernom zrozumienie konsumentów z krajów rozwijających się przychodzi powoli. Oznacza to, że wystawiają się na ataki lokalnej konkurencji, która doskonale wie, co myślą jej klienci, czego pragną i czym kierują się przy zakupach. Obserwując tych lokalnych graczy, można wyciągnąć wiele cennych wniosków: Porzuć mit, jakoby asortyment z najwyższej półki stanowił najbardziej lukratywny segment towarów. Na rynkach wschodzących liczba zamożnych konsumentów, którzy mogliby popularyzować twój produkt, jest niewielka, a w dodatku lokalni bogacze wolą zakupowe wypady za granicę. Wobec tego od razu kieruj swoją ofertę do grup o niskich przychodach. Dostosuj się do faktu, że konsumenci kupują bardzo wiele najtańszych towarów i trochę tych najlepszych, oferując im przyzwoitą jakość asortymentu z najniższej półki oraz pobudzając aspiracje do posiadania produktów z najwyższej półki. Niech sklepy twojej sieci staną się źródłem nauki, gdzie konsumenci będą mogli wzbogacać swoją wiedzę o produktach. Bądź przygotowany na sytuacje nieoczekiwane i wyrób sobie refleks – te cechy pomogą twojej firmie reagować na błyskawiczny rozwój tych gospodarek i zmiany demograficzne, które w nich zachodzą.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 92% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Gwen Dixon Morrison

Gwen Dixon Morrison jest prezesem wchodzącej w skład WPP praktyki The Store na region obu Ameryk i Australii.

David Marcotte

David Marcotte jest starszym wiceprezesem obszaru handlu detalicznego w firmie Kantar Retail, będącej częścią WPP Group.

Guillermo D’Andrea

Guillermo D’Andrea jest profesorem zarządzania w IAE Business School w Buenos Aires i dyrektorem ds. badań Coca-Cola Retailing Research Council na region Ameryki Łacińskiej.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy