X
Następny artykuł dla Ciebie

Firmy coraz częściej starają się oferować klientom kompleksowe usługi. Jednym z przedsiębiorstw, które łączy wiele produktów w jednym kanale sprzedaży, jest Grupa Open Finance. Z początkiem bieżącego roku zaczęła budować nowoczesny system franczyzowy.

Partnerem materiału jest Open Finance.

„Jako liderzy rynku pośrednictwa finansowego, nieruchomościowego i ubezpieczeniowego wypływamy na zupełnie nowe wody. Nie działaliśmy nigdy w takim modelu biznesowym, właśnie dlatego projekt jest dla nas bardzo interesującym wyzwaniem. Czujemy się mocni w branży, mamy stabilne oraz »dopracowane« sieci sprzedażowe. Przyszedł czas na kolejne pomysły biznesowe, które nie tylko przyniosą nam dodatkowe zyski, ale też będą następnym etapem rozwoju spółek” – mówi Paweł Komar, wiceprezes zarządu Open Finance oraz Home Broker.

Nowy koncept przygotowany przez Grupę Open Finance to połączenie trzech odrębnych marek: Open Finance i Home Broker, liderów i największych pośredników branży finansowej oraz nieruchomościowej, oraz Open Brokers, multiagencji ubezpieczeniowej. Rozwiązanie polega na tym, że klienci, odwiedzając jeden oddział, mają zapewniony dostęp do produktów finansowych, rynku nieruchomościowego wraz z odpowiednimi produktami kredytowymi oraz do produktów ubezpieczeniowych. Co to oznacza dla osób, które chciałyby zarządzać jednym z lokali franczyzowych pod trzema markami?

Sekret tkwi w dywersyfikacji

System został przygotowany tak, żeby dzięki dywersyfikacji być tzw. pogodoodpornym na potencjalne fluktuacje w poszczególnych sektorach. Ponadto taki system pozwala kompleksowo obsłużyć klienta – począwszy od dokonania zakupu, poprzez sprzedaż i wynajem nieruchomości, aż po jej finalne kredytowanie. Umożliwia on konsolidację bieżących zobowiązań gotówkowych klienta oraz pozwala na ubezpieczenie jego majątku, rodziny i życia. Mnogość dostępnych produktów – możliwych do nabycia w placówce franczyzowej – daje większe bezpieczeństwo i stabilność zysków, i to zarówno franczyzobiorcy, jak i właścicielowi. Takie rozwiązanie jest nie tylko wygodne dla osoby zarządzającej lokalem, ale gwarantuje także wysoką wartość klientowi, możliwość kompleksowego dostosowania produktów do jego potrzeb oraz maksymalizację zysków dla właściciela placówki franczyzowej.

Wdrażanie nowego konceptu franczyzowego rozpoczęło się w styczniu 2018 roku, zaś według planów Grupy jeszcze w tym roku ma powstać 25 lokali franczyzowych, zaś w ciągu najbliższych pięciu lat ma ich być aż 150. Obecnie – po czterech miesiącach działania nowego systemu – Grupa podpisała umowy na 15 oddziałów franczyzowych na terenie całego kraju.

Wsparcie na całej linii

„Przedsiębiorca zainteresowany współpracą z nami otrzymuje bogaty i rozbudowany pakiet przywilejów na start oraz stałe wsparcie na kolejnych etapach kooperacji. Franczyzobiorca dostaje de facto gotową usługę, szytą zgodnie z jego oczekiwaniami. Standardem dla franczyzobiorcy są bonusy na start w formie budżetu marketingowego oraz szeregu korzyści wspierających biznes” – mówi Marcin Tauber, dyrektor rozwoju sieci sprzedaży franczyzowej.

Franczyzobiorcy mogą liczyć na pełne wsparcie na każdym etapie współpracy, począwszy od tego, że Open Finance bada rynek pod kątem potencjału biznesowego w celu znalezienia odpowiedniej lokalizacji, poprzez pomoc w procesie podpisywania umowy pod najem lub kupno lokalu. Wszystkie lokale mają być przede wszystkim estetyczne i zaadaptowane do najwyższych standardów ustalonych przez Grupę.

Mnogość dostępnych produktów – możliwych do nabycia w placówce franczyzowej – daje większe bezpieczeństwo i stabilność zysków, i to zarówno franczyzobiorcy, jak i właścicielowi.

Kolejnym krokiem jest dostosowanie wybranego miejsca. Przygotowanie placówki jest zaplanowane w ten sposób, by nie generować wysokich kosztów stałych. Partner otrzymuje gotowe rozwiązania oraz umeblowanie lokalu wraz z projektem wizualizacji swojej placówki. Dodatkowo partner ma do dyspozycji menedżera, który wspiera go we wszystkich działaniach sprzedażowych, oraz pracowników centrali z departamentów bankowych, firmowych, ubezpieczeniowych, rynku pierwotnego oraz wtórnego.

Wszystko w jednym miejscu

Sam partner wraz z całym swoim zespołem uczestniczy w kompleksowych szkoleniach. Partnerzy Grupy przez pięć tygodni od rana do wieczora wytrwale pracują z trenerami, wzbogacając wiedzę o produkcie, sprzedaży, obsłudze klienta. Po uruchomieniu oddziału zostaje zapewnione wsparcie trenerów w dalszych działaniach zmierzających do jakościowego i skutecznego działania w obszarze sprzedaży.

W ramach współpracy Open Finance gwarantuje bogatą ofertę produktową 19 banków proponujących kredyty hipoteczne, gotówkowe, kredyty i leasing dla firm oraz produkty firmowe. Oprócz tego – szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych przy współpracy z 23 towarzystwami ubezpieczeniowymi, współpracę z setkami deweloperów oraz dostęp do 35 tysięcy ofert nieruchomościowych na rynku wtórnym i pierwotnym w 20 największych portalach, a także oferty ponad 700 inwestycji deweloperskich.

Grupa zapewnia franczyzobiorcom to samo wsparcie i serwis, jakie otrzymują oddziały własne. Partnerzy mają dostęp do intuicyjnych, gotowych do wykorzystania, nowoczesnych narzędzi sprzedażowych, takich jak: e‑bazanieruchomosci.pl, system i aplikacja ubezpieczeniowa, porównywarki kredytowe, banki wiedzy, CRM, kalkulatory i platformy polecające ekspertów. Dodatkowo partnerzy Grupy mogą korzystać z rabatów na usługi księgowe Tax Care, floty samochodów dostępnych dla pracowników, pakiety sportowe Multisport, pakiety medyczne, pakiety do nauki języka angielskiego oraz wiele innych.

Grupa zapewnia bardzo atrakcyjne warunki prowizyjne oraz przejrzyste zapisy umowy gwarantujące partnerstwo w długoterminowej współpracy. Stabilność i przewidywalność zasad prowadzenia biznesu to jedne z podstawowych wartości, jakie wyznaje Grupa. Według kalkulacji i założeń zwrot zainwestowanych środków możliwy jest już po 5–6 miesiącach.

Choć wskazane jest doświadczenie w jednej z trzech branż (finanse, nieruchomości, ubezpieczenia), Open Finance szuka do współpracy przede wszystkim partnerów, którzy mają żyłkę przedsiębiorcy, stawiają na rozwój, wysokie zyski, chcą działać na własny rachunek i budować swoją placówkę przy wykorzystaniu wszystkich kompleksowych narzędzi, jakie daje grupa kapitałowa.

Przeczytaj teksty ekspertów »

Sport, zabawa i zysk 

Zbigniew Macion PL

Współcześni konsumenci poszukują oryginalnych i ciekawych form spędzania czasu wolnego. Nic dziwnego, że ośrodki sportowe z wyposażeniem najwyższej klasy przyciągają coraz więcej osób.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy