X
Następny artykuł dla Ciebie

Trendy, które mogą zmienić twój biznes. Nie przegap ich!

PREMIUM

(Nr 96, luty 2011)

Luc Wathieu, Elie Ofek

Niemal wszyscy menedżerowie z firm aktywnych na rynkach konsumenckich rozpoznają trendy o charakterze społecznym, ekonomicznym i technologicznym. Ale wielu nie dostrzega, jak wpływają one - i dotyczy to również tych nurtów z pozoru marginalnych, drugoplanowych - na aspiracje, postawy i zachowania konsumentów. W efekcie ich firmy być może przegapiają szansę dokonania transformacji rynku na korzyść swoich rywali.

Na przykład powszechnie już wiadomo, że rewolucja cyfrowa w dużym stopniu oddziałuje na codzienne życie konsumentów. Ale mniej oczywiste jest to, że regularni użytkownicy cyfrowych produktów i usług koncentrują się na celach krótkoterminowych, oczekują natychmiastowej satysfakcji i poszukują ofert umożliwiających wielozadaniowość. Zdaniem autorów to spostrzeżenie niesie spore konsekwencje dla różnego rodzaju firm, zarówno dla producentów szminek, jak i smartphone'ów. W artykule zaprezentowano proces wyławiania trendów, które niosą możliwość zmodyfikowania działalności firm, oraz trzy strategie wykorzystania tych trendów celem stworzenia nowych propozycji wartości.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy