X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Transformacja jako projekt

PREMIUM

(Nr 69, listopad 2008)

Krzysztof Bojarski PL, Paweł Biarda  · 1 min

Konieczność transformacji (bądź restrukturyzacji) organizacji wynika często z niemożliwości realizacji celów strategicznych przez organizację działającą w dotychczasowym modelu. Wyzwaniem, przed jakim stoi kierownictwo takiej firmy, jest przełożenie celów strategicznych na działania transformacyjne. Nieumiejętność przeprowadzenia tego działania często bywa przyczyną niepowodzenia transformacji, a co za tym idzie – również braku realizacji strategii.

Wdrożenie strategii można realizować, używając systematycznego podejścia definiowanego przez Carrywater Consulting jako Strategy Execution Framework. Metoda ta zakłada, że osiągnięcie celów strategicznych wymaga realizacji następujących kroków: opracowania strategii, planowania realizacji, strategii, realizacji strategii poprzez projekty, pomiaru osiągnięcia celów strategicznych.

Realizacja strategii przez projekty wymaga zabezpieczenia realizacji wskazanych kluczowych przedsięwzięć w całym „cyklu życia” firmy. Konieczne jest przy tym zastosowanie technik zarządczych na poziomie pojedynczego projektu (odpowiedniego zarządzania wszystkimi obszarami projektowymi, zarządzania zakresem, harmonogramem i zasobami), ale także efektywnej procedury uruchamiania i kontroli realizacji projektów.

Bardzo ważnym zadaniem osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowej strategii jest monitorowanie, aby projekty strategiczne miały zapewniony odpowiedni priorytet i wynikające z tego priorytetu zasoby. Nieodzowne jest także dbanie o to, by założony cel nie został rozmyty poprzez nieodpowiednie podejście do wykonania projektu. Często zdarza się bowiem, że projekty strategiczne mają cele długoterminowe, podczas gdy na bieżąco uruchamiane są projekty operacyjne, które wydają się równie ważne, ale są pilniejsze.

Przy ograniczonych zasobach prawdziwą sztuką jest takie zrównoważenie potrzeb, by realizować w odpowiednich proporcjach projekty ważne i pilne.

Organizacją, jaka może i powinna realizować wymienione zadania, jest PMO (Biuro Zarządzania Projektami). Powinno znajdować się blisko zarządu przedsiębiorstwa i ściśle współpracować z jednostką odpowiedzialną za strategię firmy. Często zdarza się, że rola PMO jest wręcz umiejscowiona w departa‑mencie strategii.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 79% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy