X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Sześć filarów zarządzania doświadczeniami klienta

PREMIUM

(Nr 176, październik 2017)

Andrzej Musiał PL  · 3 min

Sześć filarów zarządzania doświadczeniami klienta

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Skłonność klienta do polecenia produktu lub usługi rodzinie i znajomym (NPS) jest obecnie najpopularniejszą miarą określającą poziom jego zadowolenia z doświadczeń zebranych w punktach styku z daną marką.

Opierając się na pomiarze NPS i badaniu opinii o marce, firmy wypracowały proces mapowania ścieżki klienta (customer journey) na styku z ich markami i wykorzystują te mapy do identyfikacji kluczowych interakcji i naprawienia tzw. punktów bólu. Badania te dostarczają ważnych informacji, ale wymagają przy tym wielu iteracji i na dodatek są obarczone pewną niedoskonałością, jaką jest dość uogólniony obraz relacji nabywców z marką. A to nie ułatwia skutecznego zarządzania ich doświadczeniami.

Sposobem na zdobycie bardziej precyzyjnej wiedzy na temat czynników kształtujących pozytywne bądź negatywne doświadczenia w punktach styku z marką jest podejście oparte na Sześciu Filarach™ Doświadczeń Klienta (zobacz ramkę Filary zarządzania doświadczeniami klienta). Koncepcja ta została opracowana przez KPMG Nunwood na bazie wieloletnich badań, które objęły analizy ponad 1,25 miliona ocen konsumenckich. Analizy statystyczne odpowiedzi klientów pokazały, że sześć filarów odpowiada za około ⅔ wartości NPS. Reszta to czynniki przypadkowe, na przykład: czynniki zewnętrzne, nastrój nabywcy, jego samopoczucie itp. Podobna korelacja występuje zarówno w przypadku badania skłonności konsumenta do zakupu, jak i jego skłonności do zmiany dostawcy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy