X
Następny artykuł dla ciebie

Jestem coachem menedżerów wyższego szczebla i pracuję z wieloma efektywnymi liderami, którzy chcą być jeszcze bardziej skuteczni. Niedawno zapytałam moją klientkę, jakie informacje zwrotne pomagają jej stać się lepszą liderką. Odpowiedziała: „Ostatnia ocena mojej efektywności była w pełni pozytywna. Mój szef powiedział mi, że wspaniale sobie radzę i że powinnam pracować dalej tak, jak pracuję”. Bez wątpienia mojej klientce miło było słyszeć te słowa. Jednak poza tym były one zupełnie nieprzydatne, jeśli chodzi o jej karierę i rozwój zawodowy. Wyniki badań nad efektywnym uczeniem się pokazują, że do poprawy efektywności potrzebne są ludziom trzy rzeczy: jasny cel, autentyczna chęć osiągnięcia tego celu oraz informacje zwrotne, z których wynika, co wymaga poprawy.

Niestety, informacje zwrotne, jakie uzyskuje wielu liderów, niczemu nie służą. W wielu przypadkach są udzielane zbyt rzadko, zawierają niejasny przekaz lub nie odnoszą się do konkretnych zachowań. W efekcie liderzy zwykle niespecjalnie zabiegają o to, aby uzyskać więcej tych informacji. Mało rzeczowy feedback jest bezużyteczny, pozytywny bywa niedoceniany, a nieumiejętnie przekazany może dotkliwie zranić.

Bez jasnych celów efektywnościowych i pomiarów pozwalających ustalić poziom realizacji owych celów będzie im trudno nadal rozwijać się i doskonalić. Natomiast przemyślane informacje zwrotne mogą dostarczyć danych, które posłużą im za podstawę do działań niezbędnych do poprawy efektywności.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak otrzymać wartościowy feedback? »

Jak wydobyć informację zwrotną, kiedy nikt nie kwapi się jej udzielić 

Barbara Mistick , Karie Willyerd

W miarę rozwoju kariery musisz brać na siebie coraz większą odpowiedzialność za poszukiwanie rzetelnej informacji zwrotnej.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy