X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Szanse i wyzawania nowoczesnej dystrybucji

PREMIUM

(Nr 160, czerwiec 2016)

Ilona Weiss PL  · 5 min

ABC Data opublikowała niedawno wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Okazały się one nie tak dobre, jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jaka jest przyczyna?

Ilona Weiss: Wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z naszym biznesplanem na ten rok i założeniami, które uwzględniliśmy w trzyletniej strategii. W żaden sposób nie przedstawiają całościowego obrazu spółki, która jest w świetnej kondycji finansowej. Dane z ubiegłych lat wskazują, że udział EBITDA pierwszego kwartału w całkowitym wyniku ABC Data kształtuje się na poziomie 20–23%, podczas gdy w ubiegłym roku osiągnął 27%. Pokazuje to, jak wysoką bazą był pierwszy kwartał 2015. W tamtym okresie zaistniał szereg zdarzeń, które firma ABC Data aktywnie wykorzystała, dzięki czemu przychody spółki były wyższe. Obecnie mamy inne otoczenie regulacyjne i gospodarcze, dlatego pierwszy kwartał nie powinien być odczytywany jako prognoza tego, co będzie działo się w kolejnych trzech. Nasze cele biznesowe zostaną osiągnięte w zapowiedzianym przez nas czasie. Mamy do tego bardzo solidne podstawy...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy