X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Nawet państwowy kolos, działający w tak konserwatywnej branży jak energetyka, potrafi skutecznie kreować nowe rozwiązania i owocnie współpracować ze start‑upami. O tym, jak wyzwalać w firmie innowacyjność i jak przekuwać ją na realne wyniki biznesowe, mówi Jarosław Broda, wiceprezes Tauron Polska Energia.

Tauron, podobnie jak i wiele innych dużych koncernów energetycznych, ma stabilną sytuację przychodową i pozornie dobre perspektywy dalszego trwania, co zawdzięcza skali działalności i temu, że produkt, który oferujemy, jest niezbędny. Możemy pochwalić się wielkimi liczbami: 5,5 miliona klientów, ponad 30 terawatogodzin sprzedanej energii, ponad 270 tysięcy kilometrów linii dystrybucyjnych. Jednak nawet takie liczby nie zagwarantują nam stabilnego wzrostu w perspektywie długoterminowej, a być może nawet przetrwania. Do tej opinii skłaniają mnie i moich kolegów z zarządu zmiany zachodzące na rynku energii. Pierwszą z nich są coraz ostrzejsze regulacje, które wymuszają ukierunkowanie branży na odnawialne źródła energii (OZE) i obniżają rentowność naszych istniejących aktywów. Towarzyszy im demokratyzacja sektora energetycznego, napędzana przez nowe technologie, które pozwalają na coraz sprawniejszą i efektywniejszą produkcję czystej energii. W rezultacie w farmy wiatrowe czy instalacje fotowoltaiczne inwestują już nie tylko koncerny energetyczne, ale również mniejsze firmy, a nawet osoby prywatne. I wreszcie trzecim, przełomowym zjawiskiem jest powszechna cyfryzacja charakteryzująca Przemysł 4.0, w wyniku której zmieniają się nawyki i oczekiwania klientów. Te trzy zjawiska skłaniają nas do poszukiwania nowych dróg rozwoju, adekwatnych do zmieniającego się otoczenia.

Czytaj, inspiruj się, twórz. Daj sobie szansę na rozwój dzięki solidnej dawce harvardzkiej wiedzy. Prenumerując, masz pewność, że na bieżąco będziesz poznawać tajniki najlepszych ekspertów biznesowych. Kup teraz!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nie wiesz jak być innowacyjnym? »

Jeżeli nie potrafisz być innowacyjny, kopiuj 

Ndubuisi Ekekwe

Nic tak nie wpływa na wzrost liczby naśladowców, jak udane przedsięwzięcie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy