X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Innowacje tworzy praktycznie każda firma. Jednak niewiele z nich robi to w uporządkowany, metodyczny sposób. W wielu organizacjach przełomowe odkrycia zdarzają się mimochodem. Większość udanych innowacji to konsekwencja mało widocznych procesów rozwojowych. Wymagają indywidualnych aktów heroizmu lub dużej dozy szczęścia. Często ponawiane próby pobudzenia innowacyjności za sprawą, powiedzmy, maratonów kreatywności (hack‑a-thons), nagród pieniężnych za pomysłowe rozwiązania i powoływanych bezustannie grup zadaniowych na ogół nie odnoszą skutku. Wspaniałe idee zalegają w umysłach pracowników, proinnowacyjne inicjatywy ciągną się zbyt długo, a pomysły, które przechodzą do fazy realizacji, nie zawsze stanowią najlepsze rozwiązania lub najtrafniejsze wybory w kontekście strategicznych priorytetów firmy.

Większość liderów wyższego szczebla bez wahania przyznałaby, że machina innowacyjności w ich organizacji nie pracuje tak, jakby tego chcieli. Jednak przeistoczenie rozmaitych prób tworzenia innowacji w funkcję, która działa systematycznie i na odpowiednią skalę, wydaje im się zadaniem wręcz monstrualnym. I w wielu przypadkach jest to rzeczywiście gigantyczne wyzwanie, wymagające nowej struktury organizacyjnej, nowych kadr i pokaźnych inwestycji, o czym świadczy przykład „fabryki innowacji” stworzonej przez firmę Procter & Gamble w pierwszych latach XXI wieku. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pomagaliśmy organizacjom z całego świata zwiększyć ich zdolność do tworzenia innowacji i to doświadczenie nauczyło nas, że pomiędzy innowacyjnością doraźną a stworzeniem rozbudowanej i działającej na dużą skalę fabryki innowacji istnieje ważna, pośrednia opcja. Tą opcją jest budowa systemu tworzenia innowacji o minimalnej oczekiwanej efektywności (minimum viable innovation system – MVIS).

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy