X
Następny artykuł dla ciebie

Silne trendy w nowoczesnym handlu, takie jak omnichannel, showrooming, webrooming, mogły powstać dzięki rozwiązaniom oferowanym przez systemy klasy ERP. Zmieniają sposób sprzedaży i wspierają firmy w walce o klientów.

Partnerem materiału jest Streamsoft.

Błyskawiczne tempo zmian i duża konkurencja rynkowa – to czynniki charakteryzujące procesy zachodzące w nowoczesnym handlu. Powiązane są one z coraz bardziej wymagającymi konsumentami, którzy zaspokajają potrzeby zakupowe poprzez internet.

Klienci dążą do kontaktu z marką, wykorzystując wszystkie dostępne kanały i najnowsze urządzenia multimedialne. Takie elastyczne dopasowanie do wielokanałowych trendów, jak showrooming czy webrooming, i wykorzystanie strategii omnichannel często decyduje o sukcesie rynkowym firmy. Wymaga od przedsiębiorstw zintegrowanej obsługi procesów w wielu obszarach, na przykład w sprzedaży, kontaktach z klientami, zarządzaniu dokumentami, logistyce i gospodarce magazynowej, zapewnienia integracji z otoczeniem firmy. Wszystko to zapewnia firmie Streamsoft Verto nowoczesny system ERP, który ze względu na swoje rozwiązania idealnie sprawdził się w zarządzaniu procesami m.in. w firmie R‑GOL, prowadzącej sprzedaż w rozbudowanym modelu wielokanałowym.

Zintegrowana sprzedaż w R‑GOL

R‑GOL, jeden z kluczowych partnerów Streamsoft korzystający z naszego rozwiązania, znajduje się w czołówce firm, które wykorzystują wielokanałowość w sprzedaży produktów sportowych. Prowadzi największy w Polsce e‑sklep piłkarski oraz sieć salonów stacjonarnych. Współpracuje z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz portalem Łączy Nas Piłka. Jest operatorem Oficjalnego Sklepu Kibica Reprezentacji Polski, dlatego fani futbolu mogą znaleźć na specjalnej stronie docelowej oficjalne produkty licencyjne reprezentacji.

Wszystkie dostępne kanały sprzedażowe działające w nowoczesnym modelu omnichannel są spójne, zapewniając klientom B2C jednolite doświadczenia z marką zarówno online, jak i offline. Dodatkowo firma prowadzi dla klientów B2B sprzedaż hurtową. Koordynację tak złożonego modelu handlowego ułatwia nowoczesne, zinformatyzowane centrum logistyczne w Ostródzie.

Za obsługę logistyczno‑magazynową centrum oraz całość procesów sprzedaży, zaopatrzenia, zatowarowania sieci salonów oraz rozliczeń i prognoz finansowych odpowiada system ERP Streamsoft Verto. Stanowi on zaawansowane zaplecze informatyczne, w całości realizując transakcje klientów – od wejścia do e‑sklepu i rejestracji zamówienia, poprzez jego kompletację i finalizację, po wydruk niezbędnych do wysyłki dokumentów.

Sposób realizacji zamówień

System wielokanałowej obsługi zleceń, wdrożony przez specjalistów Streamsoft, opiera się na tzw. inteligentnej rezerwacji towaru według lokalizacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu można realizować zamówienia e‑commerce, opierając się na stanach magazynowych magazynu centralnego oraz produktach znajdujących się w salonach stacjonarnych. System kompletuje przesyłkę w kanale e‑commerce, korzystając nie tylko z magazynu głównego, ale także z zasobów jednego lub wielu salonów stacjonarnych, aby do minimum ograniczyć liczbę pojedynczych przesyłek niezbędnych do wykonania zamówienia.

Kiedy wybranych towarów w ramach jednego zlecenia nie ma w jednym punkcie, Streamsoft Verto dzieli zamówienie w taki sposób, aby wysyłka poszła z różnych miejsc (do klienta może dotrzeć kilka osobnych paczek), przestrzegając jednak głównej zasady R‑GOL – maksymalnie ograniczać liczbę paczek. Taka metoda istotnie skraca czas realizacji zamówień. Eliminuje transport między magazynami i umożliwia R‑GOL.com wywiązanie się z jednej z podstawowych obietnic proklienckich, czyli dostawy towaru w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

Marcin Radziwon, prezes firmy R‑GOL.com, o współpracy ze Streamsoft:

Jesteśmy firmą rodzinną. Ważne jest dla nas, aby zarówno nasi pracownicy, jak i partnerzy działali w myśl zasady „gramy w jednej drużynie”. A właśnie Streamsoft ze swoim systemem Streamsoft Verto wie, co to gra zespołowa. Nasza współpraca trwa. Planujemy wspólnie kolejne projekty, dzięki którym umocnimy pozycję naszej firmy jako lidera sprzedaży towarów przeznaczonych dla klientów detalicznych i biznesowych branży piłkarskiej.

Marcin Radziwon, prezes firmy R‑GOL.com

Do każdej przesyłki składającej się na dane zamówienie Streamsoft Verto tworzy dokumenty sprzedażowe, które automatycznie są przysłane mailem do zamawiającego. W przypadku zamówień jednopozycyjnych system rezerwacji działa w podobny sposób – magazyny są przeszukiwane w ustalonym porządku (według priorytetów). Następnie paczka jest wysyłana z tego, w którym Streamsoft Verto jest w stanie zarezerwować towar w pierwszej kolejności.

Nieco inaczej wygląda schemat realizacji zamówień zagranicznych. Do klienta jest wysyłana zawsze tylko jedna paczka z magazynu, w którym znajduje się najwięcej produktów z listy danego zamówienia. Ewentualne braki są uzupełniane z zaplecza salonów (na podstawie ustalonego priorytetu) i przesyłane do tego magazynu. Tak skompletowana paczka idzie do zamawiającego.

System inteligentnej rezerwacji produktów

Wdrożona u klienta strategia rezerwacji działa automatycznie, ponieważ jej reguły są definiowane globalnie dla danej lokalizacji. Co istotne, priorytety mogą być modyfikowane bezpośrednio przez menedżerów firmy R‑GOL.com, w zależności od ewentualnej zmiany potrzeb.

Przygotowana pod potrzeby firmy R‑GOL funkcjonalność obejmuje także strategię od odbiorów osobistych zamówień złożonych w sklepie internetowym. W tym przypadku system szuka towaru najpierw w magazynie przynależnym do miejsca, w którym klient zadeklarował odbiór. Jeśli nie znajdzie, skanuje zapasy w poszczególnych salonach zgodnie z ustaloną kolejnością. Jeżeli towar będzie dostępny w innym magazynie niż wskazany do odbioru osobistego, system automatycznie stworzy zamówienie wewnętrzne dla tego magazynu, w którym towar występuje, aby go zarezerwować. Kiedy Streamsoft Verto skompletuje dane zamówienie, wysyła automatycznie informację do klienta, zapraszając go do odbioru towaru.

Wdrożona w firmie R‑GOL wielokanałowa obsługa transakcji z systemem inteligentnej rezerwacji maksymalnie usprawnia zarządzanie gospodarką magazynową poprzez zarządzanie stanami magazynowymi salonów w systemie e‑commerce. Wpływa m.in. na: usprawnienie logistyki związanej z obsługą zamówień, optymalizację kosztów transportu i wysyłki towaru oraz bezproblemowy osobisty odbiór towaru zamówionego online (tzw. pick‑up point). Przyspiesza jednocześnie wszystkie pozostałe procesy.

Przeczytaj pozostałe artykuły raportu »

Zakupy w sieci na rynku B2B 

Weronika Podhorecka PL

Adaptacja rozwiązań znanych z rynku B2C, które wspierają handel elektroniczny, otwiera graczom B2B nowe kanały dotarcia do zewnętrznych partnerów i kontaktu z nimi.

Między sklepem stacjonarnym a wirtualnym 

Marcin Szczur PL

Rynek mebli jeszcze niedawno był jednym z ostatnich bastionów tradycyjnych zakupów. Jednak, nic nie powstrzyma trendu przenoszenia się handlu do internetu, nawet duże gabaryty produktów.

Cyfrowa rewolucja w handlu 

Magdalena Krasoń-Wałęsiak PL

Współczesny konsument oczekuje trzech rzeczy --- możliwości wyboru produktu lub usługi dopasowanych do jego preferencji, kompleksowej informacji oraz satysfakcjonującego doświadczenia w trakcie zakupów.

Technologia w służbie biznesu 

Jarosław Kubisiak PL

Nowoczesne platformy sprzedażowe powinny nie tylko odpowiadać na aktualne potrzeby firm, ale też umożliwiać płynne realizowanie długoterminowych strategii.

Zarządzanie globalną marką w rozproszonej strukturze 

Paweł Wróbel PL

Piękno i digitalizacja doskonale się uzupełniają, dlatego jedną z sił napędowych rynku kosmetycznego jest cyfrowa rewolucja. L’Oréal konsekwentnie rozwija nową przestrzeń --- beauty-tech.

Prognozowanie sprzedaży w internecie na rynku B2B 

Maciej Pondel PL, Jakub Kunicki PL

Narzędzia typu customer intelligence i specjaliści, którzy z nich korzystają, mają szanse zrewolucjonizować handel elektroniczny na rynku B2B.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy