X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Strategiczne podejście do rzeczywistości rozszerzonej

PREMIUM

(Nr 182, kwiecień 2018)

James E. Heppelmann, Michael E. Porter  · 25 min

Strategiczne podejście do rzeczywistości rozszerzonej

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Łącząc atuty ludzi i maszyn, radykalnie zwiększa tworzoną wartość i oddziałuje na sposób konkurowania. Nic dziwnego więc, że w nadchodzących latach będzie oddziaływać na przedsiębiorstwa we wszystkich branżach oraz instytucje społeczne. Zmieni nasz sposób uczenia się, podejmowania decyzji i współdziałania. Co powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się wdrożyć rzeczywistość rozszerzoną w twojej firmie?

Istnieje głęboki rozdźwięk między bogactwem cyfrowych danych, do jakich mamy dostęp, a sposobami ich wykorzystania w świecie fizycznym. Choć rzeczywistość jest trójwymiarowa, obfite dane, których dziś używamy do rozstrzygania dylematów i podejmowania działań, pozostają uwięzione na dwuwymiarowych stronach dokumentów i ekranach komputerów. Ta przepaść między światem rzeczywistym a cyfrowym ogranicza możliwość wykorzystywania potoku informacji i wniosków, jakie można wyciągnąć na podstawie danych pozyskiwanych przez miliardy inteligentnych produktów z dostępem do sieci (smart connected products – SCP) na całym świecie.

Rzeczywistość rozszerzona (augmented reality – AR) – czyli zbiór technologii, które nakładają cyfrowe dane i obrazy na świat fizyczny – daje nadzieję na zasypanie tej przepaści i uwolnienie niewykorzystywanych zdolności dostępnych wyłącznie ludziom. Chociaż jest jeszcze w powijakach, ma szanse wejść do głównego nurtu; według pewnych szacunków w 2020 roku wydatki na technologie AR wyniosą 60 miliardów dolarów. Rzeczywistość rozszerzona będzie oddziaływać na przedsiębiorstwa we wszystkich branżach oraz na wiele innych podmiotów, od uniwersytetów po przedsięwzięcia społeczne. W nadchodzących miesiącach i latach zmieni nasze metody uczenia się, podejmowania decyzji i współdziałania ze światem fizycznym. Zmodyfikuje również sposób, w jaki firmy obsługują klientów, szkolą pracowników, projektują i tworzą produkty, zarządzają łańcuchami wartości, a nawet konkurują.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

James E. Heppelmann

Przewodniczący i prezes firmy PTC z Massachusetts, która produkuje oprogramowanie i pomaga przedsiębiorstwom produkcyjnym tworzyć, eksploatować i obsługiwać produkty.

Michael E. Porter

Profesor na Uniwersytecie Harvarda, wykłada w Harvard Business School w Bostonie. Sześciokrotnie zdobył nagrodę McKinseya.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy