X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Stawiliśmy czoła wszystkiemu: od zorganizowanej przestępczości po frustrację pracowników

PREMIUM

(Nr 199, wrzesień 2019)

Steven Prokesch  · 8 min

Stawiliśmy czoła wszystkiemu: od zorganizowanej przestępczości po frustrację pracowników

Prezes koncernu Norsk Gjenvinning, zajmującego się utylizacją i recyklingiem odpadów, opowiada o procesie etycznej transformacji firmy.

Gdy Erik Osmundsen obejmował stanowisko prezesa Norsk Gjenvinning (NG), największej norweskiej firmy utylizacji i recyklingu odpadów, sądził, że jego nowa branża dojrzała do konsolidacji, profesjonalizacji i ekspansji zagranicznej oraz że ruch na rzecz wtórnego przerobu odpadów zapowiada ogromne szanse biznesowe. Osmundsen nie zdawał sobie jednak sprawy z tego, że w Norwegii, tak jak na całym świecie, sektor gospodarki odpadami jest trawiony korupcją (zanim Osmundsen podjął się roli doradcy finansowego firmy private equity, która przejęła NG w 2011 roku, nie miał żadnego doświadczenia w tej branży).

Wkrótce po objęciu sterów NG Osmundsen, który dzisiaj ma 50 lat, zdał sobie z sprawę z poważnych problemów trapiących jego firmę. Postanowił wdrożyć w niej etyczne praktyki oraz przekształcić ją we wzór dla całej branży. Nie wiedział jednak, z jakimi wyzwaniami przyjdzie mu się zmierzyć, jakie przeszkody będzie musiał pokonać. O swoich doświadczeniach opowiedział podczas wywiadu. Oto jego fragmenty.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Dlaczego cęściej kłamiemy po 14.00? »

Popołudniami częściej postępujemy nieetycznie 

Badacze zaobserwowali, iż skłonność do mówienia nieprawdy jest większa po południu niż rano.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy