X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Sprzedaż w internecie szkodzi naszym sklepom. Co robić?

PREMIUM

(Nr 141, listopad 2014)

Marcin Winkler PL  · 8 min

Sprzedaż w internecie szkodzi naszym sklepom. Co robić?

Na dworze było szaro. - Jak zwykle musiało się rozpadać akurat w sobotę - powiedziała do siebie Dorota i postanowiła nie wychodzić z domu, dopóki pogoda się nie poprawi. Co prawda, miała iść z przyjaciółką na zakupy, ale przecież mogą spotkać się wieczorem, a zakupy zrobi w Internecie.

Usiadła z tabletem na kanapie i zalogowała się na stronie swojej ulubionej marki odzieżowej Saguel Fashion. Szukała nowego płaszcza na jesienną słotę i znalazła dwa nowe modele, szary i błękitny, które bardzo jej się spodobały. Oba były w jej rozmiarze i pasowały do jej sylwetki, co szybko sprawdziła, korzystając z wirtualnej przymierzalni. - I który mam wybrać? - powiedziała do siebie poirytowana. Przełączyła się na inną zakładkę w przeglądarce, by sprawdzić opinie klientów na temat tego towaru. Weszła też na porównywarkę, by zobaczyć podobną ofertę innych firm, ale nie znalazła dla siebie nic ciekawszego. Ceniła Saguel za niepowtarzalny styl i kolorystykę, więc wróciła na strony swojego ulubionego sklepu.

Zdecydowała się na płaszcz błękitny. Od razu na stronie pojawiły się produkty, które pasowały do jej wyboru. Wybrała buty i apaszkę. Już miała zamówić dostawę do domu, gdy postanowiła jednak, że przymierzy płaszcz i buty. Za oknem pogoda zaczynała się poprawiać, więc sprawdziła dostępność towarów w sklepie zlokalizowanym w pobliskim centrum handlowym. Wszystko było na miejscu, więc zamówiła odbiór w sklepie i płatność przy odbiorze telefonem. Za chwilę otrzymała SMS‑a, że towary dostępne są od ręki. Zadzwoniła do Anki, swojej przyjaciółki, i poprosiła ją, by poszła z nią do sklepu i doradziła jej w wyborze. Gdy podeszły do kasy, ekspedientka właśnie pakowałajej rzeczy do toreb.

– Czy mogę przymierzyć płaszczi buty przed odbiorem? - spytała Dorota.

– Oczywiście - odpowiedziała ekspedientka z uśmiechem, wskazując Dorocie przymierzalnię. Płaszcz i buty pasowały idealnie.

– Wyglądasz świetnie. Saguel Fashionto dobry wybór - powiedziała z uznaniem Anka.

...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy