X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Sposób rekrutera na ograniczenie rotacji na stanowisku CMO

PREMIUM

(Nr 176, październik 2017)

Greg Welch  · 3 min

Sposób rekrutera na ograniczenie rotacji na stanowisku CMO

Co kilka miesięcy odbieram telefon od prezesa jakiejś firmy, który chce ze mną porozmawiać o swoim dyrektorze marketingu. Zazwyczaj jest tak, że prezes rozczarował się osobą na tym stanowisku. Zanim jednak zdecyduje się na zmianę personalną, chce porozmawiać o różnych opcjach i dowiedzieć się, jakie możliwości daje zatrudnienie kogoś z grona najlepszych menedżerów marketingu wyższego szczebla.

Martwi mnie, że te prośby pojawiają się tak regularnie. Moje zmartwienie może wydawać się sprzeczne z logiką, gdyż byt firmy rekrutującej menedżerów wyższego szczebla zależy od intensywności roszad kadrowych. Jestem jednak niezadowolony z tego, że dyrektorzy marketingu wyjątkowo często ponoszą porażkę.

Dzieje się tak w dużej mierze z powodu rozmijania się oczekiwań z rzeczywistością. Dzisiejsi prezesi chcą, aby dyrektorzy marketingu odpowiadali za wzrost firm, ale nie wszyscy liderzy marketingu posiadają zdolności, doświadczenie i odpowiedni styl przywódczy, czyli atuty potrzebne do zwiększania przychodów oraz zysku i do jednoczesnego uczenia się, jak radzić sobie z wymogami nowej kultury organizacyjnej. Wyzwanie polega częściowo na tym, że wszystkie strony powinny koncentrować się na dokładnej specyfikacji stanowiska CMO. Zbyt często proces rekrutacyjny przeradza się w konkurs popularności, który faworyzuje charyzmatycznych kandydatów. Charyzma jest ważna, ale jeśli skłania ona firmę do zatrudnienia osoby, której umiejętności nie odpowiadają wymaganiom na tym stanowisku, to ryzyko porażki się zwiększa.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy