X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Odbyłam dziesięciotygodniowy kurs improwizacji teatralnej, podczas którego dowiedziałam się, jak wytworzyć egalitarną atmosferę w zespole. Poznaj taktyki, dzięki którym artyści komediowi zwiększają zaangażowanie zespołu i wyzwalają jego kreatywność.

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat praca stała się bardziej domeną zespołów niż pojedynczych pracowników. Z ankiet wynika, że zaangażowanie pracownika zależy głównie od tego, czy jest on częścią zespołu (zobacz artykuł Siła ukrytych zespołów, s. 38). Dzięki wieloletnim badaniom w dziedzinie psychologii i zarządzania, w tym pionierskim pracom psychologa J. Richarda Hackmana, wiemy jednak, że praca w zespole czasami nie wpływa korzystnie na zaangażowanie i produktywność jego członków. Dzieje się tak głównie dlatego, że liderzy często odgrywają dominującą rolę w dyskusjach, nie słuchają podwładnych i odrzucają zgłaszane przez nich pomysły. W efekcie członkowie zespołów są zbyt onieśmieleni lub po prostu zbyt znudzeni i zobojętniali, aby dzielić się swoimi przemyśleniami.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czy praca w zespołach nadal ma sens? »

Koniec zespołów 

Joanna Heidtman PL

Coś istotnie się zmieniło w tym, co nazywamy pracą zespołową w organizacjach. Co dokładnie?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy