X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

O tym, jak rozwiązania zarządcze stosowane w profesjonalnym sporcie mogą zainspirować menedżerów w firmach, mówi redakcji HBRP Wolfgang Jenewein, wykładowca na University of St. Gallen, doradca kilkunastu międzynarodowych firm oraz uznanych drużyn sportowych, w tym klubu Bundesligi VfB Stuttgart, autorytet w dziedzinie przywództwa transformacyjnego oraz kierowania wysokowydajnymi zespołami.

HBRP: Twierdzi pan, że biznes może się wiele nauczyć od profesjonalnego sportu w dziedzinie budowania wyjątkowo wydajnych zespołów. Jak pan sądzi, dlaczego profesjonalny sport w tym względzie tak bardzo wyprzedza biznes?

Wszystko oczywiście zależy od tego, jaki biznes i jaka drużyna sportowa, ale generalnie można zaobserwować, że złożone zespoły ze sportowców są bardziej wydajne. Przewaga sportowców nie jest bardzo duża. Główna różnica polega na tym, że profesjonalne drużyny sportowe częściej zastanawiają się nad swoją efektywnością. Częściej analizują, co można poprawić, by zyskać przewagę nad konkurentami. W firmach tymczasem mamy raporty kwartalne i wiele okoliczności, które sprawiają, że wiedza na temat rzeczywistej efektywności jest mocno rozmyta. Zawsze znajdzie się wytłumaczenie sytuacji, w której przedsiębiorstwo nie jest tak dobre jak konkurenci. W sporcie znacznie łatwiej jest określić, jakie elementy można poprawić. Więcej wskaźników jest stale monitorowanych i łatwiej ustalić przyczynę niedociągnięć.

Dodatkowo trenerzy sprawują pieczę nad całą drużyną sportowców, trenują, inspirują i motywują zawodników, ale sami nie angażują się w grę. Tymczasem w firmach wszyscy „grają” na sukces szefa. Kiedy przychodzi kluczowy klient, spotyka się z nim szef, to on wygłasza prezentację, negocjuje. Na boisku jest inaczej, trener stoi z boku i odpowiada za to, żeby piłkarze sami osiągali najważniejsze cele, żeby to oni strzelali gole i wygrywali.

Wolfgang Jenewein będzie gościem specjalnym konferencji „Harvard Business Review Polska”, która odbędzie się 22 października 2019 roku w Warszawie. Dowiedz się więcej TUTAJ

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nie rezygnuj z planowania, nawet jeśli nienawidzisz tego robić

Nie rezygnuj z planowania, nawet jeśli nienawidzisz tego robić 

Elizabeth Grace Saunders

Nawet najbardziej inteligentne osoby mają kłopot z przekonaniem się do jednej rzeczy: planowania własnej pracy. Dlaczego?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy