X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Współcześni konsumenci poszukują oryginalnych i ciekawych form spędzania czasu wolnego. Nic dziwnego, że ośrodki sportowe z wyposażeniem najwyższej klasy przyciągają coraz więcej osób spragnionych dobrej zabawy połączonej z wysiłkiem fizycznym. Do szczególnie chętnie obleganych miejsc należą place zabaw z trampolinami.

Partnerem materiału jest JumpWorld.

Sport, zabawa i zysk

JumpWorld to plac zabaw z trampolinami pod dachem, gdzie dzieci od 3. roku życia mogą wspólnie spędzać czas, bawiąc się i ćwicząc. JumpWorld oferuje zdrową zabawę dla klientów indywidualnych oraz grup – w ramach zorganizowanych wydarzeń, takich jak urodziny i wycieczki szkolne. Oprócz tego ośrodek organizuje regularne zajęcia sportowe, również dla szkół.

Pierwszy park JumpWorld powstał w 2015 roku w Zabrzu i był pierwszym parkiem trampolin na Śląsku. Świetnie prosperujący biznes zainspirował twórców do otwarcia kolejnych parków. W 2016 roku powstały parki we Wrocławiu i w Katowicach. Dla wrocławskich klientów firma JumpWorld przygotowała największy basen z gąbkami. W Katowicach z kolei powstał park o największej powierzchni trampolin na Śląsku. Zapotrzebowanie na tego formę rekreacji okazało się ogromne. W 2017 roku firma JumpWorld opracowała system franczyzowy, który sprzedaje z dużym powodzeniem. W przeciągu pięciu miesięcy otworzyła trzy nowe parki – tym razem na licencji – w Radomiu, Wrześni i Tarnowskich Górach. W parkach pojawiły się nowe atrakcje, takie jak tor ninja, strefa gladiatorów oraz strefa spidermana. Budowa kolejnych parków franczyzowych jest w toku. Właśnie powstaje park w Gnieźnie, którego otwarcie jest planowane na pierwszy czerwca tego roku, w Dzień Dziecka. Do końca roku JumpWorld otworzy jeszcze kilka parków franczyzowych, między innymi w Lesznie, Śremie, Warszawie, Opolu oraz Łodzi. Na koniec 2018 roku w ramach sieci JumpWorld będzie działać 13 parków.

JumpWorld ma specjalną ofertę dla potencjalnych franczyzobiorców, którzy zapragną otworzyć własny park trampolin. Każda placówka franczyzowa jest wyposażona w profesjonalnie zaprojektowany „świat trampolin” podzielony na strefy tematyczne, takie jak koszykówka, siatkówka, basen z gąbkami, boisko do zbijaka oraz arenę główną. Biznes tego typu można otworzyć w centrum handlowym, jako rodzaj atrakcji dla odwiedzających, jak i w wolnostojącej hali, jako niezależny park rozrywki. Park trampolin może być również doskonałym uzupełnieniem działającego klubu fitness lub innego biznesu związanego z aktywnością fizyczną. Najlepsze lokalizacje to te, do których stosunkowo łatwo dojechać komunikacją publiczną. Sama przestrzeń również musi spełniać pewne wymagania nakładane przez sieć. Miejsce, w którym jest zakładany park należący do franczyzy, powinno mierzyć od 400 do 5000 m kw. i być wysokie na przynajmniej 5,5 m.

Osoby i firmy, które chciałyby dołączyć do sieci franczyzowej, powinny uiścić jednorazową opłatę licencyjną o wartości powyżej 20 tysięcy złotych, zaś nakłady inwestycyjne potrzebne do przystosowania powierzchni wynoszą od 450 złotych za metr kwadratowy parku. Comiesięczna opłata franczyzowa zaczyna się od 6% miesięcznego obrotu parku, a oprócz tego franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą na fundusz marketingowy, wynoszącą 2% od miesięcznego obrotu. Wieloletnia praktyka sieci pokazuje, że zwrotu z takiej inwestycji można oczekiwać już w okresie od 18 do 24 miesięcy.

Sieć parków trampolin JumpWorld jest dynamicznie rozwijającym się biznesem franczyzowym, który oferuje franczyzobiorcom sprawdzoną koncepcję oraz szybki zwrot z inwestycji. Sieć JumpWorld wyróżnia dbałość personelu o klientów oraz szeroki program sprawdzonych zajęć przeznaczony dla szerokiej grupy odbiorców. Franczyzodawca oferuje franczyzobiorcom należącym do sieci szereg szkoleń – zarówno dla właścicieli, jak i całego personelu parku (odbywają się one przed otwarciem parku oraz podczas bieżącej działalności). Franczyzobiorcy dostają także kompletny podręcznik operacyjny zawierający wszystkie standardy oraz zagadnienia związane z prowadzeniem parku. Ponadto każdy park franczyzowy otrzymuje opiekuna, który na bieżąco pomaga w prowadzeniu biznesu oraz kontroluje przestrzeganie standardów sieci JumpWorld. Dzięki temu franczyzobiorcy mają dostęp do wszelkich usprawnień i nowych zajęć wraz opisem sposobu ich wdrożenia i prowadzenia.

JumpWorld oferuje nie tylko pomoc w znalezieniu i wyszkoleniu personelu, ale także pełne wsparcie w wyposażeniu parku, aby spełniał najwyższe standardy bezpieczeństwa. Franczyzodawca wspiera franczyzobiorcę w przygotowaniu projektu techniczno‑ekonomicznego dla parku, w przeprowadzeniu marketingu opartego na sprawdzonych metodach przyciągnięcia i utrzymania klienta, pozwalającego na maksymalizację zysku, a nawet w uzyskaniu finansowania w najkorzystniejszej formie kredytu lub leasingu. JumpWorld służy również wszechstronną pomocą na wszystkich kolejnych etapach rozwoju biznesu. Dzięki temu partnerzy mogą liczyć na pozytywny wynik finansowy już po 1,5 roku działalności.

Partnerzy sieci parków są wybierani głównie spośród osób mających już doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej, a także posiadających odpowiednie środki finansowe. Znajomość branży nie jest wymagana, ponieważ JumpWorld przekazuje kompletną wiedzę do prowadzenia biznesu. Wystarczy, że franczyzobiorcy przestrzegają standardów prowadzenia działalności zawartej w umowie licencyjnej oraz podręczniku operacyjnym.

Badania pokazują, że Polacy coraz częściej wybierają oryginalne formy spędzania czasu. Nic więc dziwnego, że JumpWorld to dynamicznie rozwijający się i wysoce dochodowy biznes. Każdy park staje się miejscem regularnie odwiedzanym przez osoby prowadzące aktywny tryb życia. Biznes przynosi stabilny dochód, który rośnie z roku na rok.

JumpWorld nie ogranicza się tylko do polskiego rynku. Planuje także ekspansję na nowe rynki. Do pierwszych krajów, w których JumpWorld prowadzi zaawansowane rozmowy z inwestorami, należą Czechy i Węgry (tam współpracuje z dużą siecią handlową, która udostępni na parki trampolin część swoich lokalizacji). Drugim kierunkiem ekspansji jest Europa Zachodnia, gdzie pomimo istniejącej konkurencji JumpWorld otrzymuje zapytania od inwestorów na licencje master na dany kraj. Zainteresowanie inwestorów świadczy o tym, że JumpWorld wypracował solidną koncepcję franczyzową, która zapewnia inwestorom szybki zwrot z inwestycji oraz przyzwoite zyski na kolejne lata.

Przeczytaj teksty ekspertów »

Trzykrotnie wyższy zysk przy trzykrotnie niższym koszcie 

Grzegorz Dul PL

Firmy coraz częściej starają się oferować klientom kompleksowe usługi. Jednym z przedsiębiorstw, które łączy wiele produktów w jednym kanale sprzedaży, jest Grupa Open Finance.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy