X
Następny artykuł dla ciebie

Ekipa handlowa składa się zazwyczaj z dominującej grupy średniaków oraz mniejszej grupy rekordzistów i maruderów.
Każdą z nich motywuje co innego. Konkursy z nagrodami różnej wartości i różnej postaci zachęcą średniaków do wzmożenia wysiłków, a gradacja progów sprzedażowych pomoże przesunąć się w górę na krzywej efektywności. Maruderzy - by usilniej się starać - potrzebują premii kwartalnych oraz presji ze strony nowych, utalentowanych pracowników, tworzących „ławkę graczy rezerwowych”. Rekordziści stanowią tę grupę, na której koncentruje się większość planów wynagrodzeń. Jeśli organizacje zniosą ograniczenia dotyczące prowizji i będą dodatkowo wynagradzać rekordzistów z tytułu sprzedaży ponadplanowej, mogą liczyć na gwałtowny wzrost sprzedaży.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy