X
Następny artykuł dla ciebie

Według ankiety przeprowadzonej przez IBM wśród ponad 1500 prezesów z 33 branż i 60 krajów główną cechą, jakiej szukają oni u nowych pracowników, jest kreatywność. Każda firma chce być w awangardzie branży i wieść prym pod względem innowacyjności. A do tego potrzebuje wyjątkowo kreatywnych ludzi.

Słyszymy mnóstwo rad na temat pobudzania kreatywności, trudniej jest natomiast zrozumieć, skąd zapracowani menedżerowie wyższego szczebla biorą czas, aby rady te wprowadzać w życie. Chcąc dowiedzieć się czegoś więcej, przeprowadziłam rozmowy z kilkoma z grona najbardziej innowacyjnych przywódców z różnych branż, od technologii przez usługi konsultingowe po produkcję. Oto co powiedzieli.

Poszukuj nieznanego. Badania pokazują, że najbardziej kreatywni jesteśmy wtedy, gdy znajdujemy się w nieznanym otoczeniu. Pewna analiza pokazała, że do 50‑procentowego wzrostu kreatywności u ludzi prowadziło spędzenie kilku dni na łonie natury bez dostępu do urządzeń elektronicznych.

Jak możesz jednak znaleźć czas na nowe doznania, jeśli nie masz kilku dni na wyjazd do lasu? Terykson Fernando – były dyrektor kreatywny platformy usług marketingu internetowego Hubbl (kupionej za 10 milionów dolarów przez platformę reklamy mobilnej Airpush), a obecnie dyrektor kreatywny w indyjskiej firmie medialnej Sattva – stara się w trakcie codziennej pracy prowadzić obserwacje. „Cały wszechświat jest pełen pomysłów, włącznie z tym, na który próbuję wpaść, więc czerpię wskazówki z codziennego życia przez obserwowanie najmniejszych drobiazgów i dociekanie, jak, dlaczego i po co wszystko dzieje się wokół mnie”.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Mądre wydatkowanie energii jest źródłem produktywności i zadowolenia »

5 kroków, które pomogą ci mądrzej wydatkować energię 

Peter Bregman

89% spośród nas funkcjonuje, nie mając zbyt wiele energii na zapas.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy