X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Sebastian Król: wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu

PREMIUM

(Nr 146, kwiecień 2015)

Sebastian Król PL  · 3 min

Wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu i weryfikatorem wprowadzania w życie planów rozwojowych. Jeżeli pomysły i ich realizacja są dobre i właściwie wdrożone, to wartość zazwyczaj rośnie. Nie jest więc to kwestia poboczna, którą ma zająć się peryferyjna komórka firmy, odpowiedzialna za relacje inwestorskie, a kluczowe z punktu widzenia inwestora zadanie, wokół którego należy zorganizować życie przedsiębiorstwa.

Wszyscy w firmie powinni być świadomi, jaki wpływ na wartość spółki mają podejmowane przez nich decyzje i wykonywana praca oraz jak ważne dla tej wartości są takie obszary, jak: jasne komunikowanie planów do inwestorów i ich realizacja, innowacje, działania wyprzedzające konkurencję, klarowna, konsekwentnie realizowana strategia, silny i wiarygodny zarząd, ponadprzeciętny wzrost przychodów i zysków na tle konkurencji, dobre perspektywy rozwoju itp.

Podobnie jest z rolą rady nadzorczej, która ma istotne znaczenie w codziennej współpracy pomiędzy funduszem private equity a spółką. Przypomnijmy, że poza szczególnymi przypadkami fundusze nie delegują przedstawicieli do zarządu spółki, w której objęły udziały. Fundusze kontrolują kwestie związane z prawami własności z poziomu rady nadzorczej.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Analitycy nie doceniają naszej firmy. Zróbmy coś! 

Paweł Kubisiak PL

Przed planowanym debiutem giełdowym firma chemiczna została wyceniona przez analityków znacznie poniżej oczekiwań obecnych akcjonariuszy. Zarząd szuka sposobu na szybkie zwiększenie wartości przedsiębiorstwa.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy