X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ryzyko w reklamie przynosi korzyści

PREMIUM

(Nr 156, luty 2016)

Pat Fallon  · 10 min

Pat Fallon pracuje w branży reklamowej od ponad 40 lat. Często przekonywał klientów do kampanii reklamowych, które wydawały się ryzykowne lub wręcz niebezpieczne. Strategia klienta jest cały czas obecna w procesie twórczym Fallona, nadaje mu ramy i stanowi jego nieodzowne tło. Opiera się bowiem na badaniach oraz wiedzy o konsumentach i pomaga dokładnie określić, co firma chce osiągnąć za pomocą danej kampanii reklamowej. Gdy klient uświadomi sobie, że agencja wszystko to dokładnie przemyślała, zaczyna przekonywać się do skoku na głęboką wodę. Autor przywołuje jako przykłady trzy niebywale udane kampanie. Pierwsza z nich, „Live Richly”, zalała ulice Nowego Jorku i innych dużych miast skłaniającymi do myślenia hasłami na billboardach, które okazały się znacznie skuteczniejsze niż kampania telewizyjna. Tym samym w inteligentny sposób wyróżniły markę Citibank. Seria reklam „Just the Right Amount of Wrong” pomogła wykreować niszowy rynek dla hotelu Cosmopolitan w Las Vegas. Kampania „Never Settle for Less” pozwoliła doradcom podatkowym firmy H&R Block zwiększyć liczbę klientów dzięki ofercie darmowej weryfikacji zeznań podatkowych w kilku miejscach w kraju. Eksperci H&R Block wykryli w deklaracjach klientów należne zwroty podatku opiewające na wiele tysięcy dolarów.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy