X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Roman Wieczorek: etyczny biznes jest fundamentem działania

PREMIUM

(Nr 152, październik 2015)

Roman Wieczorek PL  · 3 min

W SYTUACJI FIRMY ITquest dostrzegam dwie zasadnicze kwestie warte poruszenia. Pierwszą jest pytanie: dlaczego niektórzy menedżerowie wciąż uważają, że można „robić” interesy w sposób nieuczciwy? I ciągle uważają, że... nic się nie stało. Jest naturalne, że wszyscy, którzy działają w biznesie, chcą wygrywać – być lepsi nie tylko od konkurencji, ale też od siebie samych; pokonywać trudności, rozwijać swoje firmy, szukać i znajdować najlepsze rozwiązania. Nie dla wszystkich liderów oczywisty jest jednak fakt, że nie mniej ważne jest to, jak „grają”. Prawo do prawdziwej satysfakcji daje bowiem zwycięstwo, które jest efektem rzetelnej, uczciwej walki. Warto też pamiętać słowa Stephena Coveya: „Brak zaufania podwaja koszty prowadzenia biznesu”.

Prezes Żmijewicz miał inny pogląd na życie. Co osiągnął? Bardzo krótkotrwały sukces – niedługo był na scenie, a teraz przysparza problemów zarówno partnerom biznesowym, jak i współpracownikom. Na rynku jest już tylko „spadającą gwiazdą”, a upadek będzie bolesny...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy