X
Następny artykuł dla ciebie

Roman Pałac: dla marki premium utrzymanie bliskiej relacji z klientami powinno być priorytetem

PREMIUM

(Nr 145, marzec 2015)

Roman Pałac

Analizując sytuację Dynamic Wear, można odnieść wrażenie, że menedżerowie firmy koncentrują się przede wszystkim na wzroście sprzedaży, utrzymaniu marży i zwiększeniu sprzedaży poza wyprzedażami. Niewiele natomiast uwagi poświęcają klientom.

To zastanawiające, ponieważ dla marki typu premium utrzymanie bliskiej relacji z klientami, zrozumienie ich potrzeb i zdobycie lojalności powinno być priorytetem. Tymczasem prezes Przetuski sam rzadko bywa w swoich sklepach, a o tym, jak bardzo jest to istotne, świadczą wnioski, do jakich doszedł już po jednorazowej wizycie. To częsty problem – menedżerowie odsuwają się od codziennego biznesu i operują na zagregowanych danych, w których trudno dostrzec szczegóły.

Firma powinna przeprowadzić kilka pogłębionych badań marketingowych, które byłyby źródłem danych na temat zachowania, potrzeb i preferencji klientów. Pozwoliłyby zrozumieć proces decyzyjny i rozpoznać, co może zniechęcać klientów do zakupów. Jedną z przydatnych metod jest Shop Along, badanie polegające na tym, że analityk towarzyszy konsumentowi w zakupach, obserwuje jego zachowania i pyta o dokonane wybory. Takie badanie może pokazać, jak duże znaczenie dla danego segmentu klientów mają oferty promocyjne czy wygląd wystaw sklepowych, u kogo spośród konkurentów bywają, jak bardzo są wrażliwi na cenę, w jakich sytuacjach są najbardziej skłonni do zrobienia zakupów itd.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Sprzedać przed wyprzedażą 

Marek Staniszewski PL

Producent markowej odzieży zauważył, że klienci coraz częściej zwlekają z zakupami do wyprzedaży. Prezes i założyciel firmy zastanawia się, jak odwrócić ten trend i utrzymać wizerunek marki premium.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy