X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Refleksje sześciokrotnego dyrektora marketingu

PREMIUM

(Nr 176, październik 2017)

Joe Tripodi, Daniel McGinn  · 7 min

Refleksje sześciokrotnego dyrektora marketingu

W 1989 roku Joe Tripodi został szefem marketingu w firmie Mastercard. Po odejściu z tej organizacji pracował na stanowisku w firmach: Seagram’s (produkcja napojów alkoholowych), Bank of New York, Allstate (ubezpieczenia), Coca‑Cola i Subway (bary kanapkowe). Tripodi rozmawiał z nami o ewolucji tej funkcji i wyzwaniach, jakie jej towarzyszą.

Jak zmieniła się rola dyrektora marketingu od czasu, gdy pierwszy raz obejmował pan to stanowisko?

Pierwotnie dyrektorzy marketingu skupiali uwagę na reklamach i komunikacji z klientami. Obecnie od osoby na stanowisku CMO wymaga się wizji rozwoju marki i całego przedsiębiorstwa, a także wiedzy, jak nawiązać partnerskie stosunki z innymi pionami firmy, aby pobudzić ten rozwój. Koncentrujemy się w ogromnym stopniu na danych i analizach oraz na tym, jak wykorzystać je do segmentowania klientów i dostosowywania oferty do ich potrzeb. Przyszłością naszej branży są dane inteligentne. Analityka pozwala na stosowanie marketingu precyzyjnego, będącego przeciwieństwem działania na chybił trafił. Poza tym bardziej niż dotąd skupiamy się na klientach i na ich ścieżce zakupowej. Coraz więcej dyrektorów marketingu odpowiada za doświadczenia klientów. Przyjemnie jest tworzyć plany marketingowe „w wieży z kości słoniowej”, ale dopóki skutki twoich działań nie będą odczuwalne dokładnie w tych miejscach, w których przebywają klienci – czyli w restauracjach lub sklepach – nie odniesiesz sukcesu na tym stanowisku.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy