X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Rady nie zajmują się zagrożeniami cyfrowym

(Nr 176, październik 2017)

Anna Werner PL  · 1 min

Mimo że coraz więcej dużych firm ma do czynienia z niezadowolonymi klientami i negatywnym rozgłosem z powodu uchybień w sferze bezpieczeństwa informatycznego, członkowie rad nadzorczych nie potrafią powiązać powszechności tego problemu ze słabościami ich własnych organizacji.

W ankiecie obejmującej ponad 5 tysięcy członków rad z ponad 60 krajów tylko 38% respondentów stwierdziło, że mocno obawia się cyberzagrożeń, a jeszcze mniej zapewniło o swoim przygotowaniu do stawienia czoła temu rodzajowi ryzyka. Gdy respondenci otrzymali listę 23 obowiązków członka rady nadzorczej i zostali poproszeni o ocenę efektywności procedur swoich rad, przygotowanie do radzenia sobie z kwestiami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa zajęło ostatnie miejsce na liście. Poprawę tego stanu rzeczy mogłyby zapewnić dwie inicjatywy: regularne uwzględnianie kwestii bezpieczeństwa informatycznego firmy w porządku obrad rad nadzorczych i zwrócenie się do zarządów firm o sprowadzenie zewnętrznych ekspertów, którzy naświetliliby ten problem członkom rad.

Rady nie zajmują się zagrożeniami cyfrowym

PRZECZYTAJ TAKŻE: Poznaj przewodnik po cyfrowej transformacji »

How to do IT 

Think tank "Harvard Business Review Polska", w którym biznes spotyka nowe technologie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy