W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Efektywność i finanse | Polityka cenowa

Rabaty w sieci: kto ciągnie ceny na dno

Anne T. Coughlan, Eric Anderson, Ayelet Israeli
Artykuł z HBRP Nr 163 (wrzesień 2016)
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Rabaty w sieci: kto ciągnie ceny na dno

Sugestie dotyczące „proponowanych cen minimalnych” (minimum advertised pricing, MAP) (1) – wynikające z praktyki określania najniższej ceny, po jakiej detaliści mogą sprzedawać produkt – są rzeczą powszechną w wielu różnych branżach, od elektroniki i gier wideo po sprzęt AGD i artykuły hydrauliczne. Pomagają producentom koordynować i kontrolować kanały sprzedaży detalicznej, podtrzymywać wizerunek marki i zapobiegać sytuacjom, w których produkty są sprzedawane po cenie niższej od kosztów produkcji w celu przyciągnięcia klientów.

Sprzedawcy podporządkowujący się wytycznym mogą niekiedy liczyć na reklamowe wsparcie lub uprzywilejowany dostęp do produktów. Z egzekwowaniem tych wytycznych jest jednak krucho: według niektórych szacunków, w około 30% przypadków ceny produktów sprzedawanych przez Internet w Stanach Zjednoczonych są niższe od poziomów MAP, a monitorowanie sprzedawców w tym zakresie jest jedną z najbardziej skomplikowanych kwestii, z jakimi zmagają się producenci.

Ten artykuł pochodzi z zamkniętych źródeł HBRP
lub Zamów Prenumeratę HBRP Advanced (pełne archiwum)
Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się »
Polecamy również:
SAP S/4HANA – przekonamy cię do jego wdrożenia
Efektywność i finanse | Technologia
Rozwój oczami CFO: 5 zasad tworzenia proinnowacyjnej strategii w firmie
Efektywność i finanse | Innowacje
Marcin Balicki
Niespłacanie pożyczki w terminie - jakie grożą konsekwencje?
Efektywność i finanse | Finanse i rachunkowość

Anne T. Coughlan Profesor marketingu w Kellogg School of Management, Northwestern University.

Eric Anderson Profesor marketingu, gościnnie wykładający w Kellogg School of Mangement na Uniwersytecie Northwestern w Evanston, w stanie Illinois.

Ayelet Israeli Adiunkt w Harvard Business School.

To artykuł z kategorii: Efektywność i finanse
Polecamy również:
SAP S/4HANA – przekonamy cię do jego wdrożenia
Efektywność i finanse | Technologia
Rozwój oczami CFO: 5 zasad tworzenia proinnowacyjnej strategii w firmie
Efektywność i finanse | Innowacje
Marcin Balicki
Niespłacanie pożyczki w terminie - jakie grożą konsekwencje?
Efektywność i finanse | Finanse i rachunkowość
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytania
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2018 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja