X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Przyszłość zarządzania. Co musi się zmienić?

PREMIUM

(Nr 75, maj 2009)

16 min

W związku z prezentacją listy wyzwań grupy 35 światowych autorytetów pod wodzą Gary’ego Hamela, które to gremium dąży do rewolucji w dziedzinie zarządzania, na łamach Harvard Business Review Polska redakcja wraz z firmą Ernst & Young zorganizowała debatę. O przyszłości zarządzania dyskutowali szefowie czołowych instytucji finansowych w Polsce. Rozmawiający zauważyli, że żyjemy w czasach gwałtownego spadku zaufania do najważniejszych instytucji wolnego rynku, kadr zarządzających spółkami na rzecz akcjonariuszy i organów nadzorczych. Kryzys gospodarczy ujawnił ogromną skalę błędów popełnianych przez menedżerów instytucji finansowych i firm, pokazał też słabości nowoczesnego corporate governance.

W tych okolicznościach stawiane już od pewnego czasu pytania o przyszłość zarządzania stają się szczególnie aktualne. Stąd też powstała lista 25 fundamentalnych wyzwań, przed którymi stają dziś osoby stojące na czele przedsiębiorstw oraz teoretycy zajmujący się tą dziedziną. Debatujący doszli m.in. do wniosku, że należy zredefiniować znaczenie wartości w biznesie. Kluczowe zagadnienia to: nadanie wyższego celu pracy osób zarządzających, przewartościowanie teoretycznych i filozoficznych fundamentów zarządzania, eliminacja patologii rodzących się w sformalizowanych strukturach hierarchicznych, nowe spojrzenie na strategię jako nieustający proces czy przedefiniowanie przywództwa.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy