X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Przy zatrudnianiu menedżerów najbardziej liczy się kontekst

PREMIUM

(Nr 176, październik 2017)

7 min

Przy zatrudnianiu menedżerów najbardziej liczy się kontekst

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Większość firm woli kandydatów, którzy znają się na wszystkim i mają różnorodne doświadczenie. Podejście to część środowiska HR nazywa poszukiwaniem „mistrzów wieloboju”.

Wybierając prezesa firmy, rady nadzorcze z reguły biorą pod uwagę okoliczności, w jakich funkcjonuje dana organizacja. Istotna może okazać się odpowiedź na pytanie, czy firma potrzebuje programu naprawczego, czy też będzie dążyła do wzrostu. Gdy chodzi o wybór dyrektora finansowego, członkowie rad mogą zastanawiać się, czy zamierzają przeprowadzić pierwotną publiczną emisję akcji, czy planują osiągnąć wzrost dzięki przejęciom. W takich przypadkach rady zazwyczaj preferują kandydatów z odpowiednim doświadczeniem w kierowaniu firmą w bieżących okolicznościach. Gdy jednak w grę wchodzi zatrudnianie i awansowanie ludzi na niższe stanowiska kierownicze, firmy najczęściej nie poświęcają wiele uwagi wyzwaniom kontekstowym, z jakimi mają mierzyć się ci menedżerowie.

Organizacja badawczo‑doradcza CEB z Waszyngtonu (przejęta niedawno przez firmę Gartner) przeprowadziła ostatnio szeroko zakrojone badanie ilościowe, z którego wynika, że firmy osiągną więcej, jeśli będą uwzględniały kontekst przywódczy przy zatrudnianiu pracowników każdego szczebla. Według badaczy, zamiast zdawać się na „specjalistów od wszystkiego”, którzy dzięki swojemu wyszkoleniu potrafią przejść każdy sprawdzian przywódczy, firmy powinny używać systemu ocen umożliwiającego identyfikację kandydatów, których cechy osobowościowe i doświadczenie pasują jak ulał do wyzwań kontekstowych towarzyszących pracy na danym stanowisku.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy