X
Następny artykuł dla ciebie

Większość menedżerów dobrze zna taktyki obronne na wypadek konfrontacji z przełomowymi innowacjami. Firmy stojące przed tym wyzwaniem przejmują nowych graczy albo „dezorganizują same siebie”, powołując oddzielne jednostki odpowiedzialne za opracowanie własnej nowatorskiej technologii. Mają nadzieję wbudować ją w główne operacje wtedy, gdy przełomowa innowacja zacznie dominować. Jednak dość często przyjęcie nowej technologii wymaga dokonania fundamentalnych zmian w podstawowych operacjach – w sposobie wytwarzania i dystrybucji produktów. Gdy organizacyjny model zmienia się wraz z oczekiwaniami i upodobaniami klientów, podręcznik taktyk często zawodzi. Destabilizację po stronie podaży pozwalają przetrwać: zintegrowany model organizacyjny, prawa własności do elementu produktu, który jest ważny dla końcowych klientów, oraz szeroka i elastyczna definicja korporacyjnej tożsamości. Przełom po stronie podaży, choć słabiej uświadamiany, jest bardziej niebezpieczny niż destabilizacja rynku opisana przez Claytona Christensena w książce Przełomowe innowacje. Zasadnicza zmiana w architekturze produktu zagraża bowiem egzystencji firmy, co w przypadku zmian po stronie popytu raczej się nie zdarza.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy