X
Następny artykuł dla Ciebie

Niezliczone artykuły i książki dostarczają mnóstwa porad, które mają pomóc osobom zawierającym transakcje uniknąć błędów przy stole negocjacyjnym. Jednak najkosztowniejsze błędy są często popełniane, zanim jeszcze negocjatorzy przystąpią do uzgadniania istotnych warunków transakcji. Dzieje się tak, ponieważ ludzie przyjmują pozornie rozsądne – ale w ostatecznym rozrachunku błędne – założenie na temat robienia interesów.

Negocjatorzy często uważają za pewnik, że jeśli wykładają na stół wiele korzyści i mają wystarczające środki nacisku, są w stanie wywalczyć doskonałe warunki. Chociaż kwestie te są z pewnością ważne, wiele innych czynników ma również istotny wpływ na ostateczną pozycję wszystkich stron negocjacji.

W artykule tym wykorzystuję wieloletnie doświadczenie, które zdobyłem, doradzając dziesiątkom przedsiębiorstw przy zawieraniu transakcji wartych miliony, a nawet miliardy dolarów. Pragnę zwrócić uwagę czytelników na cztery istotne czynniki, które mogą mieć ogromny wpływ na wynik negocjacji. W każdym z omawianych przypadków wskazuję, co negocjatorzy powinni zrobić, zanim strony zaczną składać swoje oferty i kontrpropozycje.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Deepak Malhotra

Profesor nadzwyczajny zarządzania w Harvard Business School w Bostonie.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy