X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Przedsiębiorstwo nastawione na korzyści niematerialne

PREMIUM

(Nr 111, maj 2012)

Heerad Sabeti  · 11 min

W wielu dojrzałych gospodarkach pojawia się nowy rodzaj organizacji: przedsiębiorstwo nastawione na korzyści niematerialne. Bierze ono swoją nazwę stąd, że pod wieloma względami funkcjonuje jak tradycyjna firma, ale jest zakładane po to, by powodować korzystne zmiany społeczne, a nie po to, by maksymalizować korzyści finansowe.

Organizacji tego rodzaju działałoby o wiele więcej, gdyby przedsiębiorcy, którzy mają na względzie dobro społeczne, byli bardziej świadomi konsekwencji, jakie mogą mieć ich początkowe decyzje dotyczące architektury tych organizacji i gdyby mogli liczyć na lepsze wsparcie ekosystemów, w jakich funkcjonują.

Bariery te tracą jednak na znaczeniu, w miarę jak kolejne państwa przyznają organizacjom for benefit status prawny. Niejasności wynikające z łączenia korzyści finansowych ze społecznymi stają się obszarem działania wyspecjalizowanych kancelarii prawnych i firm księgowych, a także innych instytucji. W istocie rzeczy przedsiębiorstwa nastawione na korzyści niematerialne jawią się jako zupełnie nowy sektor gospodarki – wystarczająco silny, by przestawić kapitalizm na nowe tory.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy