Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Przedsiębiorczość uczy odpowiedzialności

Premium

· · 3 min
Przedsiębiorczość uczy odpowiedzialności

Osoby prowadzące działalność gospodarczą chętniej się ubezpieczają i odkładają na emeryturę. Z kolei pracownicy etatowi, którzy nierzadko mają opłacone przez pracodawców pakiety ubezpieczeniowe, zdecydowanie częściej od przedsiębiorców przejawiają w stosunku do swojej przyszłości postawę typu „jakoś to będzie”. Takie wnioski płyną z badania Pramerica Insight.

Pramerica Życie TUiR zbadała, jak zamożni i średniozamożni Polacy zarządzają finansami osobistymi oraz jak podchodzą do zabezpieczenia swojej przyszłości. Jednym z obszarów badania było porównanie osób samozatrudnionych i pracujących na etacie. Wyniki ankiet wyraźnie pokazały, że osoby prowadzące działalność gospodarczą odczuwają zdecydowanie większą potrzebę zadbania o przyszłość swoją i swojej rodziny oraz bardziej troszczą się o utrzymanie dotychczasowego poziomu życia na emeryturze. By to osiągnąć, korzystają z dostępnych na rynku finansowym produktów, takich jak ubezpieczenia na życie czy lokaty bankowe, a także sięgają po bardziej zaawansowane rozwiązania, jak np. fundusze inwestycyjne oraz akcje spółek.

Z kolei pracownicy etatowi są nieco bardziej zachowawczy w swoich decyzjach i z reguły wybierają konta oszczędnościowe i lokaty. Znacznie rzadziej niż osoby samozatrudnione myślą o przyszłości i niejednokrotnie przesuwają tu odpowiedzialność na pracodawcę. Z tego też względu wśród bonusów pozapłacowych największą popularnością cieszy się nie abonament medyczny, lecz właśnie ubezpieczenie na życie. Wskazało tak aż ⅔ ankietowanych pracowników etatowych. Pracownicy, którzy mają polisę ubezpieczeniową, w 72% czują się pewni, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia losowego ich bliscy nie pozostaną bez środków do życia. Dlatego cenią polisy ubezpieczeniowe jako benefit oferowany przez pracodawców, a firmy chętnie go wykorzystują dla podniesienia atrakcyjności oferty pracy i budowania wizerunku dobrego pracodawcy. Według badania aż 74% ankietowanych dużych firm dodaje takie rozwiązanie do pakietu świadczeń dodatkowych.

Zostało 66% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »