X
Następny artykuł dla Ciebie

Aby prosperować w długim okresie, firma musi od czasu do czasu przestawiać się na nowe tory, czyli wykonać trudne zadanie przeskoczenia z fazy dojrzałości jednej linii działalności do fazy rozwoju następnej. Niewiele firm dokonuje tej transformacji skutecznie i na czas. Z reguły reagują zbyt późno. Gdy firma już zaczyna odczuwać pewne zahamowanie wzrostu, ma mniej niż 10% szans na to, by kiedykolwiek w pełni zregenerować swoje siły. Wywodzący się z Accenture Institute Paul Nunes i Tim Breene odnoszą się do długofalowego programu badawczego High Performance Business. Analizując jego wyniki, dostrzegli znaczące różnice między przedsiębiorstwami, które z powodzeniem dokonały fundamentalnych zmian, a tymi, którym się to nie powiodło. Te pierwsze zarządzają istniejącymi operacjami nie tylko na podstawie analizy krzywej finansowej S, mają na uwadze również trzy inne, znacznie krótsze, ale równie istotne, krzywe S: krzywą śledzenia podstaw konkurowania w swojej branży, nabywania nowych zdolności i dbania o ciągły dopływ talentów. Planując rozwój pod kątem nowych linii działalności z wyprzedzeniem - zanim przychody z istniejących linii zaczną słabnąć - mądre firmy mają szanse dłużej cieszyć się wysoką efektywnością.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy