X
Następny artykuł dla Ciebie

Im bardziej innowacyjny jest nowy projekt, tym większe ryzyko, że jego wdrożenie napotka opór. Zdaniem autorów artykułu, prezesa firmy IDEO i byłego dziekana Rotman School of Management, sposobem na uniknięcie tego zagrożenia jest myślenie zgodne z zasadami projektowania w odniesieniu do samego wprowadzania innowacji na rynek. Proces ten, nazywany projektowaniem wdrożenia, wyrósł w naturalny sposób z metody iteracyjnego prototypowania, która pomagała projektantom zrozumieć reakcje klientów na nowe produkty. Iteracyjne prototypowanie nie tylko umożliwia tworzenie lepszych produktów; jest również wspaniałym sposobem na uzyskanie funduszy i poparcia ze strony władz firmy, gdyż zwiększa szanse na sukces rynkowy i ogranicza obawy przed nieznanym. Projektowanie wdrożenia również korzysta z metody iteracyjnego prototypowania do uzyskania akceptacji, ale rozciąga ją na wszystkich głównych interesariuszy, nie tylko na klientów. Gdy firma Intercorp Group opracowała rewolucyjny koncept poprawy poziomu szkolnictwa w Peru, musiała zdobyć poparcie dla idei zarządzania szkołami przez korporację i dla gruntownej zmiany roli nauczycieli. Dzięki dobrze zaprojektowanemu wdrożeniu nowego systemu firma zarządza dziś 29 placówkami oświatowymi, a ich liczba szybko się powiększa.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy