X
Następny artykuł dla ciebie

Jak będą zachowywać się konsumenci, gdy wyjdziemy z aktualnego kryzysu? Choć recesje różnią się między sobą pod względem przyczyn, głębokości i czasu trwania, można przewidzieć postępowanie konsumentów dzięki zrozumieniu ich zachowań i motywacji podczas wcześniejszych okresów dekoniunktury oraz dzięki analizie obecnych trendów. P. Flatters i M. Willmott opisują przebieg ośmiu trendów konsumenckich od momentu, gdy nastąpił kryzys i kreślą ich prognozowane trajektorie podczas przyszłego ożywienia gospodarczego.
Z dokonanej przez autorów artykułu analizy wyłania się obraz skarconych przez kryzys konsumentów, którzy w przyszłości będą: poszukiwać prostych produktów i usług; brać pod uwagę „etyczne referencje” władz firmy / rad nadzorczych przy podejmowaniu decyzji o zakupie jej produktów lub usług; oszczędzać z wyboru (dokonując pożytecznych, a nie przymusowych cięć w swoich wydatkach); przerzucać się w kapryśny sposób z marki na markę; traktować ekologiczny konsumeryzm bardziej jako kwestię ograniczania marnotrawstwa niż zakupu droższych produktów i odchodzić od lekkomyślnych, ekstremalnych form rekreacji w kierunku zdrowych, autentycznych przeżyć.
Podobnie jak ich pradziadków, którzy wchodzili w dorosłe życie podczas Wielkiego Kryzysu, dzisiejszych młodych konsumentów – twierdzą autorzy – zmieni na zawsze fakt dorastania podczas głębokiej gospodarczej recesji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Michael Willmott

Michael Willmott jest partnerem w firmie Trajectory i byłym wiceprezesem ośrodka Henley Centre for Forecasting. Jego najnowsza książka, napisana wspólnie z Williamem Nelsonem, to "Complicated Lives: The Malaise of Modernity", Wiley, 2005.

Paul Flatters

Paul Flatters jest partnerem w firmie doradczej Trajectory z Londynu, która zajmuje się prognozowaniem trendów konsumenckich. W przeszłości kierował działem analiz i badań w BBC News. Jest współautorem artykułu „Understanding the Postrecession Consumer”, który ukazał się w Harvard Business Review („Profil konsumenta po kryzysie”, opublikowany przez HBRP 82 – 83, grudzień 2009 – styczeń 2010).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy