X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Problem z innowacyjnością nie polega na braku pomysłów

PREMIUM

(Nr 197-198, lipiec - sierpień 2019)

David Burkus  · 3 min

Problem z innowacyjnością nie polega na braku pomysłów

Kiedy firmy chcą zwiększyć swoją innowacyjność, przeważnie wychodzą z tego samego założenia: „potrzebujemy większej liczby pomysłów”. Firmowi liderzy zaczynają mówić, że trzeba myśleć oryginalnie i nieszablonowo, aby wyszukiwać nowe koncepcje, które można będzie zmieniać w rentowne nowe produkty lub systemy. Jednak w większości organizacji innowacyjności nie utrudnia brak pomysłów, tylko nieumiejętność dostrzeżenia, że dobre pomysły już się pojawiły.

Problemem nie jest zatem niedobór pomysłów, lecz brak umiejętności rozpoznania ich wartości.

Spójrzmy na kilka dobrze znanych historycznych przykładów. Laboratorium badawcze Kodaka już w 1975 roku wynalazło pierwszą kamerę cyfrową, ale nie kontynuowało prac nad nią. W dodatku przedsiębiorstwo nie zwróciło praktycznie żadnej uwagi na to, że jego rywal Sony opracował inny prototyp i pozbawił je wpływu na przyszłość fotografii cyfrowej. Koncern Xerox stworzył pierwszy komputer osobisty, ale nie zainwestował w tę technologię wystarczających środków i pozwolił, aby okazję wykorzystał Steve Jobs z Apple’a. Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych odrzuciła 13 wniosków Williama S. Simsa dotyczących innowacyjnej metody prowadzenia ostrzału. Dopiero kiedy Sims odwołał się do prezydenta Theodore’a Roosevelta, jego udoskonalona metoda została doceniona.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak zminimalizować niepewność w procesie decyzyjnym? »

Decyzje bez niepewności 

Łukasz Kałędkiewicz PL, Daniel Bienias PL

Nowoczesne doradztwo w dziedzinie nieruchomości oznacza dziś klarowny przekaz oparty na wielopłaszczyznowej analizie. 

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy