X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Praktyczny przewodnik po sieciach kontaktów społecznych

PREMIUM

(Nr 75, maj 2009)

Leigh Weiss, Jeanne Liedtka, Rob Cross  · 18 min

Stwierdzenie, że sieci kontaktów mają ogromne znaczenie, to banał. Jednak wykorzystanie potęgi tych pozornie niewidocznych grup dla osiągnięcia celów organizacyjnych to przedsięwzięcie, które trudno precyzyjnie określić. Wysiłki zmierzające do podniesienia poziomu współpracy są często przypadkowe i oparte na przekonaniu, że im więcej, tym lepiej. W rzeczywistości sieci tworzą wymagania relacyjne, które czasem niepotrzebnie zabierają ludziom czas i energię i mogą być przyczyną powolnego działania całej organizacji. Dlatego ogromne znaczenie ma zaznajomienie się ze sposobami promowania rozbudowanych sieci kontaktów i korzystanie z nich tylko wtedy, gdy przynoszą one rzeczywiste korzyści organizacji lub osobie i zmniejszą poziom zbędnych powiązań.

W niniejszym artykule autorzy postanowili przybliżyć czytelnikom trzy typy sieci kontaktów społecznych, z których każda dostarcza właściwą sobie i wyjątkową wartość. Menedżerowie nie mogą karmić się nadzieją, że ot tak, we właściwym miejscu i we właściwym czasie dojdzie do współpracy między ludźmi w organizacji. Powinni rozwijać strategiczne, zaawansowane podejście do kwestii współpracy i podejmować kroki zmierzające do tego, by firma wspierała rozwój typu sieci, który najlepiej będzie odpowiadać jej celom.

Korzystając z przykładów firmy Novartis, Federalnej Administracji ds. Lotnictwa oraz Sallie Mae, autorzy proponują menedżerom narzędzie pomagające w określeniu, która sieć przyniesie ich organizacjom najlepsze efekty i które inwestycje strategiczne doprowadzą do powstania właściwego zasięgu kontaktów społecznych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Leigh Weiss

Leigh Weiss jest doradcą w bostońskim biurze McKinsey & Company.

Jeanne Liedtka

Jeanne Liedtka jest profesorem nadzwyczajnym zarządzania w Darden Graduate School of Business Administration na University of Virginia.

Rob Cross

Profesor zarządzania w McIntire School of Commerce przy Uniwersytecie Stanu Wirginia w Charlottesville.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy