X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Praca nad kulturą organizacyjną nigdy się nie kończy

PREMIUM

(Nr 199, wrzesień 2019)

3 min

Praca nad kulturą organizacyjną nigdy się nie kończy

W 2012 roku gwatemalski rodzinny konglomerat CMI zatrudnił Oscara Riverę jako pierwszego w historii firmy dyrektora do spraw kultury organizacyjnej (chief culture officer). Od tamtej pory Rivera przewodzi procesowi kulturowej transformacji, którego celem jest zmiana podejścia do pracy 37 tysięcy ludzi zatrudnionych w firmie. Rivera rozmawiał z redakcją HBR o wyzwaniach towarzyszących tej inicjatywie, a także o tym, jakie są mierniki jej sukcesów. Oto fragmenty tej rozmowy.

Co w kulturze organizacyjnej CMI wymagało naprawy?

Jesteśmy mocno zdywersyfikowanym konglomeratem; mamy sześć obszarów działalności, które bardzo przypominały silosy. Firma podejmowała kroki w celu zwiększenia synergii, takie jak wdrożenie wspólnego systemu IT, przekształcenie funkcji HR i konsolidacja zakupów. Mieliśmy jednak trudności z tym, aby wspomniane inicjatywy nabrały rozpędu. Rodzina, której własnością jest nasza firma, doszła do wniosku, że jest to problem kulturowy i że CMI musi go przezwyciężyć.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak powiedzieć szefowi, że brakuje ci zaangażowania »

Jak powiedzieć szefowi, że brakuje ci zaangażowania 

Tomas Chamorro-Premuzic , Lewis Garrad

Czy wiesz, że naukowcy zajmują się badaniem zaangażowania pracowników od lat? Dowiedz się więcej na temat tej koncepcji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy