X
Następny artykuł dla Ciebie

Innowacja musi być spontaniczna. Jeśli firma zacznie ją precyzyjnie monitorować i obudowywać wskaźnikami efektywności, to szybko zabije w pracownikach ciekawość i własną inicjatywę. Dlatego, jeśli zależy nam na wyzwoleniu kreatywności pracowników, trzeba pozostawić im swobodę i dać przyzwolenie na porażkę.

Kapitał intelektualny to najważniejszy zasób firmy informatycznej. Bardzo zależy nam na jego stymulowaniu oraz pomnażaniu. Mamy w intive dwa hasła przewodnie, które w wolnym tłumaczeniu brzmią „Kwestionuj wszystko” (challenge everything) oraz „Nigdy nie spoczywaj na laurach” (never settle). Zakładamy, że w pracy kreatywnej warto przyjąć dziecięcą perspektywę – jeśli otrzymamy odpowiedni margines swobody oraz pozwolimy sobie na chwilę nudy, to zaczniemy myśleć w sposób, na jaki nie pozwoliłby nam plan sztywno określony przez krótkoterminowe cele. Dlatego pozostawiamy naszym programistom kilka godzin w ciągu miesiąca na zaangażowanie w obszary, które szczególnie ich interesują.

...

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Pięć wymiarów ciekawości 

Carl Naughton , Todd B. Kashdan

Łącząc ważne badania i teorie dotyczące ciekawości, autorzy stworzyli model pięciu wymiarów ciekawości. Poznaj jego założenia.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy