X
Następny artykuł dla Ciebie

Informacja zwrotna (feedback) ma kluczowe znaczenie. Nie ulega wątpliwości, że przyczynia się do poprawy wyników, rozwija talenty, rozwiązuje problemy, wpływa na awanse i wynagrodzenie, a także napędza wzrost zysku.

Równie oczywiste jest jednak to, że w wielu organizacjach przekazywanie informacji zwrotnych nie daje spodziewanych rezultatów. Wystarczy rzucić okiem na statystyki: tylko 36% menedżerów rzetelnie i terminowo ocenia podwładnych. W jednej z przeprowadzonych niedawno ankiet 55% pracowników uznało ostatnią ocenę wyników swojej pracy za niesprawiedliwą bądź niedokładną, a co czwarty stwierdził, że takie oceny są największym koszmarem w jego zawodowym życiu. Gdy zapytano szefów działów zasobów ludzkich, co stanowi dla nich największe wyzwanie w zarządzaniu efektywnością pracy, 63% podało, że jest nim niezdolność lub niechęć menedżerów do przeprowadzania z pracownikami trudnych rozmów dotyczących opinii na ich temat. A co z coachingiem i mentoringiem? Są stosowane co najwyżej w pojedynczych przypadkach.

Większość firm stara się zaradzić tym problemom, szkoląc liderów, jak skuteczniej i częściej udzielać informacji zwrotnych. To poniekąd dobre podejście; każdy korzysta na tym, że menedżerowie lepiej się komunikują. Jednak podnoszenie umiejętności nadawców informacji zwrotnych nie na wiele się zda, jeśli ich adresaci nie będą w stanie przyjąć tego, co się do nich mówi. To odbiorca decyduje, czy przyswoi sobie informację zwrotną, czy ją zignoruje; to on musi zrozumieć kierowany do niego przekaz i to od niego zależy, czy się zmieni, czy nie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy