X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

PREMIUM

(Nr 184, czerwiec 2018)

Łukasz Neska PL  · 10 min

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne wypracowane na nowych rynkach.

Podstawowym biznesem Grupy eSky jest pośrednictwo w sprzedaży biletów lotniczych w internecie. Obszar ten odpowiada obecnie za 90% przychodów naszej firmy. Przed trzema laty rozszerzyliśmy naszą ofertę o rezerwację miejsc noclegowych i o dodatkowe usługi powiązane z dotychczasową działalnością, takie jak ubezpieczenie podróżujących, co pozwoliło nam na znaczącą poprawę wyników operacyjnych i finansowych. Jednak głównym wyróżnikiem Grupy eSky nie jest sama oferta, bo firma nie sprzedaje swoich produktów, tylko usługi przewoźników lotniczych, hoteli i firm turystycznych. Kluczową kompetencją eSky jest połączenie autorskich rozwiązań technologicznych ze zdolnością do skutecznego wchodzenia na nowe rynki. Połączenie tych kompetencji przynosi bardzo dobre rezultaty, widoczne w coraz lepszych wynikach finansowych i w rosnącej liczbie klientów (zobacz ramkę Wyniki eSky w latach 2015–2017).

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

W ciągu 14 lat działalności Grupa eSky weszła na rynki 30 krajów, gdzie pozyskaliśmy łącznie 5,5 miliona użytkowników i nawiązaliśmy trwałą współpracę z ponad 30 międzynarodowymi partnerami. Dziś oferujemy bilety na 860 połączeń lotniczych na całym globie oraz noclegi w 1,1 miliona hoteli, a całkowita wartość transakcji zawieranych za pośrednictwem naszych stron przekroczyła w 2017 roku 1,1 miliarda złotych. Z usług eSky korzystają klienci z ponad 250 krajów i terytoriów zależnych, wśród których znalazła się nawet jedna osoba z Korei Północnej.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy