X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Paradoks sukcesu Samsunga

PREMIUM

(Nr 112, czerwiec 2012)

Jaeyong Song, Kyungmook Lee, Tarun Khanna  · 14 min

Dwadzieścia lat temu mało kto przewidywał, że Samsung zostanie światowym liderem w dziedzinie badań i rozwoju, marketingu oraz designu. Jeszcze mniej osób oczekiwałoby sukcesu w obliczu objętej przez firmę drogi: nałożenia zachodnich praktyk biznesowych na zasadniczo japoński model.

Podobnie jak inni obecni wschodzący giganci Samsung stanął w obliczu paradoksu: ciasno zintegrowany system biznesowy, który działał na rynku krajowym, nie był w stanie zapewnić dobrej przyszłości na rynkach globalnych. Toteż do organizacji skoncentrowanej na ciągłym ulepszaniu procesów Samsung wprowadził koncentrację na innowacyjności. Do homogenicznej siły roboczej wprowadzono outsiderów, którzy nie mówili tym samym językiem i nie znali kultury firmy. Do konfucjańskiej tradycji rewerencji wobec osób starszych wprowadzono wynagrodzenia i awanse według zasług, wskutek czego niektórzy młodsi wiekiem pracownicy zostali przełożonymi osób starszych.

Prezes Lee Kun‑Hee od samego początku dostrzegał wyzwania związane z otwarciem kultury Samsunga na nowe idee. Zmienił tylko to, co musiało się zmienić, dbając o to, by ludzie rozumieli nowe praktyki, i nigdy nie ustawał w swoim zaangażowaniu w podjęte działania.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Jaeyong Song

Jaeyong Song jest profesorem Seoul National University w Korei Południowej.

Kyungmook Lee

Kyungmook Lee jest profesorem Seoul National University w Korei Południowej.

Tarun Khanna

Profesor w Harvard Business School w Bostonie.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy