X
Następny artykuł dla Ciebie

Jak to się dzieje, że tak wielu inteligentnych i ambitnych specjalistów jest mniej produktywnych i zadowolonych z życia zawodowego, niż by mogło być? Zdaniem profesora w szkole biznesu i konsultanta menedżerów Thomasa DeLonga oraz psychiatry Sary DeLong, dzieje się tak dlatego, że ludzi ci boją się przyznać do jakichkolwiek słabości. Niechętnie zadają trudne pytania i wypróbowują nowe sposoby działania, by jak najdłużej pozostawać w swoich strefach komfortu. Ludzie zdolni i ambitni wręcz panicznie boją się utraty wizerunku inteligentnych i kompetentnych. Kurczowo trzymają się tych zadań, z których na pewno wyśmienicie się wywiążą, nawet jeśli znaczenie tych obowiązków z punktu widzenia organizacji spada. Innymi słowy, wolą wykonać niewłaściwe zadania, niż zrobić coś bardziej właściwego na mniej doskonałym poziomie. Cierpi na tym ich produktywność, a oni sami nie umieją przerwać tego błędnego koła. Winą za to nastawienie można częściowo obarczyć przywódców organizacji, którzy często nie chcą wysłuchiwać, że ktoś sobie nie radzi, i którzy nie zawsze są gotowi nagradzać nowatorskie propozycje, mimo iż często podkreślają znaczenie innowacji. Autorzy artykułu dają kilka wskazówek, co robić, by uporać się ze strachem i paraliżem, doradzając na przykład przeanalizowanie nieprzyjemnych zdarzeń z przeszłości z perspektywy drugiej strony i poszukiwanie bezpiecznych sposobów na ujawnienie swoich niedoskonałości.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy