X
Następny artykuł dla Ciebie

Ostrzeżenie dla prezesów firm: i ty możesz stać się najsłabszym ogniwem łańcucha dostaw

PREMIUM

(Nr 62, kwiecień 2008)

J. Paul Dittmann, John T. Mentzer, Reuben E. Slone

Dla wielu firm zarządzanie łańcuchem dostaw jest bronią konkurencyjną, więc prezesi, którzy zaniedbują tę sferę, mogą wystawiać swoje organizacje na duże niebezpieczeństwo. Taką tezę stawia Reuben Slone, wiceprezes ds. łańcucha dostaw w firmie OfficeMax, wraz z dwoma kolegami z University of Tennessee. Autorzy artykułu określają kluczowe obszary łańcucha dostaw, na które szefowie firm są w stanie oddziaływać, i pokazują im, jak mogą ocenić swój wpływ na tę sferę.

Podstawowym elementem zarządzania łańcuchem dostaw jest planowanie sprzedaży i działań operacyjnych. Dobrze zaprojektowany proces takiego planowania może zapobiec międzyfunkcyjnym tarciom i w ten sposób zredukować złożoność oferty produktowej oraz poziom zbędnych zapasów, stanowiących dwa poważne zagrożenia dla łańcucha dostaw. Takie podejście powinno obejmować również planowanie działalności, programy promocyjne i negocjowanie umów z klientami, które rodzą nieuchronne konsekwencje dla łańcucha dostaw.

Jednak nawet najlepsze plany dotyczące łańcucha dostaw mogą nie przynieść pożądanych rezultatów, jeśli będą dotyczyć wyłącznie perspektywy krótkoterminowej. Na przykład strategie sprzedaży, które nie przewidują harmonizacji miesięcznych i kwartalnych celów z długookresowymi zamierzeniami w sferze zarządzania łańcuchem dostaw, mogą prowadzić do spiętrzeń dostaw pod koniec okresów sprawozdawczych, rodzących nieraz kosztowne skutki dla firm oraz ich dostawców, partnerów i klientów. Dbałość o łańcuch dostaw wymaga bowiem zarządzania długofalowego.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

J. Paul Dittmann

J. Paul Dittmann pracuje na University of Tennessee w Knoxville jako dyrektor ds. współpracy zewnętrznej i dyrektor zarządzający forami integracji popytu z podażą.

John T. Mentzer

John T. Mentzer jest szefem wydziału Excellence In Business w Department of Marketing and Logistics na University of Tennessee w Knoxville.

Reuben E. Slone

Wiceprezes ds. łańcucha dostaw w firmie OfficeMax z siedzibą w Naperville, w stanie Illinois.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy