X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Kompleksowa obsługa klienta to kierunek, w jakim zmierzają firmy kurierskie. Nie oznacza to unifikacji usług, tylko rzeczywiste dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów. W praktyce okazuje się jednak, że większość firm kurierskich – mimo autentycznego otwarcia na współpracę – nie zawsze może sprostać niestandardowym oczekiwaniom.

Dla potrzeb tego raportu stworzyliśmy fikcyjne przedsiębiorstwo, które – ze względu na różnorodną działalność – musi korzystać z usług kurierskich. Zwróciliśmy się więc do pięciu dużych i znanych firm z tej branży: DHL Express, UPS, TNT Express, Masterlink i Messenger Service Stolica, z prośbą o przygotowanie ofert, które spełniłyby oczekiwania potencjalnego klienta

Tak różnorodne wymagania miały zmobilizować wybrane firmy kurierskie do przygotowania nie tylko standardowych ofert, ale pokazania, na ile są elastyczne, by dostosować się do potrzeb przedsiębiorstwa „Duet”. Firmy kurierskie od razu zastrzegły, że nie podadzą wysokości rabatów ani prowizji, jakie mogłyby zaproponować w tym konkretnym przypadku. Finansową część oferty potraktowaliśmy więc raczej marginalnie, skupiając się na analizie terminowości i gwarancji dostaw, bezpieczeństwa przesyłek, odpowiedzialności za ewentualne zniszczenie i gotowości dostosowania się do wymagań klienta. Wszystko po to, by pokazać, na co może on liczyć, jeśli jego oczekiwania wykraczają poza standardowe usługi.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy